VV Rijen tegen VV Oosterhout eindigt in remise

Sportparkweg 4
5121MP
RIJEN

De regen speelt de spelers parten

Zondag 20 november sinds lange tijd weer het affiche VV Rijen versus VV Oosterhout. VV Oosterhout liet zich net als TSC vorige week al in het  begin van de wedstrijd verschalken. Joost Broeders werkte de bal al in de 4de minuut achter Rodney Schrauwen, die hierbij niet helemaal vrijuit ging. In het verloop van de wedstrijd kon Rodney zich herpakken en stelde hij een punt voor VV Oosterhout veilig. Scheidsrechter vandaag was Jan Tempelaar die op en klein slippertje, in de slotfase, na een prima onpartijdige partij floot. Met de 1-1 op het scorebord na 90 minuten konden beide partijen na de wedstrijd leven.
VV_Rijen_-_VV_Oosterhout_1-1_001_20112022.JPG VV_Rijen_-_VV_Oosterhout_1-1_007_20112022.JPG VV_Rijen_-_VV_Oosterhout_1-1_009_20112022.JPG

Het was VV Rijen dat meteen fel uit de startblokken kwam VV Oosterhout kwam er een grootgedeelte van de eerste helft eigenlijk niet aan te pas. In de 4de minuut resulteerde dit door Broeders al in de 1-0. Niet dat VV Rijen grossierde in kansen de Rijenaren gingen echter vol strijdlust en passie de strijd aan. Dit is eigenlijk niet de manier waarop VV Oosterhout wil voetballen zij gaan meer voor het stilistische spel. Tegen ploegen die onderaan staan zal er echter uit een ander vaatje getapt moeten worden. Pas op het eind van de eerste helft had VV Oosterhout een paar mogelijkheden. Waarvan uitblinker Jari van Helvoort in de 41ste minuut de grootste had zijn vrije trap ging echter rechts naast het doel.
VV_Rijen_-_VV_Oosterhout_1-1_011_20112022.JPG VV_Rijen_-_VV_Oosterhout_1-1_014_20112022.JPG VV_Rijen_-_VV_Oosterhout_1-1_019_20112022.JPG

De tweede helft kwam VV Oosterhout beter uit de kleedkamer. VV Oosterhouter werd dominanter en kreeg meer grip op het middenveld en met name Timo Schollaardt bracht hier meer strijd. In de 51ste minuut ging Timo goed door in de zestien van VV Rijen. De afgeslagen bal kwam voor de voeten van Matthew Coenraadts en deze poeierde de bal snoeihard achter Bas van Loon 1-1. In het verdere verloop van de tweede helft had VV Oosterhout misschien nog wel de betere kansen. VV Rijen bracht stormram Tom Wouters nog binnen de lijnen van het speelveld dit leverde echter geen gevaar meer op. Al moest Rodney nog handelend optreden in de laatste minuten van de pot voetbal.

Volgende week is VV Oosterhout vrij 4 december de uitwedstrijd tegen Gilze de wedstrijd begint daar om 14.00 uur.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: VV Rijen - VV Oosterhout - VV Oosterhout