VV Oosterhout sluit 2022 winnend af

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Zondag 11 december mocht VV Oosterhout voor zijn laatste wedstrijd van 2022, in competitieverband, aantreden tegen VV Helvoirt uit het gelijknamige dorp tussen Tilburg en ’s Hertogenbosch. Zowel VV Oosterhout als VV Helvoirt begonnen de wedstrijd met 3 gewonnen partijen achter hun naam. VV Helvoirt had 2 verliespartijen meer. Beide teams was er alles aan gelegen om deze laatste wedstrijd voor de winterstop winnend af te sluiten. VV Oosterhout trok na 100 minuten voetbal aan het langste eind 3-1 de einduitslag. Scheidsrechter vandaag was Mark van den Brink. Hij floot een goede partij al deed hij wat pietluttig met de gele kaarten.
VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_03_11122022.JPG VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_10_11122022.JPG VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_11_11122022.JPG

De eerste helft begon VV Oosterhout als de ‘brandweer’, Charlton Juan Vicento haalde in de 1ste minuut vanaf rechts snoeihard uit. Zijn inzet caramboleerde via paal paal voorbij Jannes Verhulst voor de voeten van Timo Schollaardt die de bal in het doel werkte 1-0. In de 17de minuut een vrije trap rechts op de zestien voor VV Helvoirt. De inzet van Ingmar Torjuul vloog naast het doel van Rodney Schrauwen die vandaag weer een sterke partij stond te keepen. Nauwelijks een minuut later weer een mogelijkheid voor Helvoirt ook deze inzet miste doel en vloog over. Het was VV Oosterhout dat in deze fase verdedigend alle zeilen bij moest zetten. In de 25ste minuut speelde Timo zichzelf mooi vrij maar miste 1 op 1 met de keeper. Zijn inzet ging links naast het doel van Verhulst. In de 45ste minuut schoot Sofyan Asrih op aangeven van Matthew Coenraadts maar net over.
VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_12_11122022.JPG VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_14_11122022.JPG VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_19_11122022.JPG

In de tweede helft was VV Oosterhout de bovenliggende partij het was Timo die Charlton vrij voor Verhulst zette. Met een mooie lob liet Charlton de 2-0 liet oplichten op het scorebord. In de 61ste minuut vlagde de assistent van Helvoirt niet voor en uitbal.  Voor het doel van Rodney ontspon zich een hilarische situatie die voor VV Oosterhout schadevrij afliep. Even later een kans voor Diae Abjij zijn schot ging links naast. In de 75ste minuut was het Diae die op aangeven van Wahid Abdoulaije de 3-0 achter Verhulst schoot. In de 87ste minuut de eretreffer door Coen van Beek van VV Helvoirt 3-1 en tevens einduitslag.
VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_29_11122022.JPG VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_44_11122022.JPG VV_Oosterhout_-_VV_Helvoirt_3-1_48_11122022.JPG

Opstelling VV Oosterhout: Rodney Schrauwen, Bjorn Moerenhout, Jari van Helvoort, Timo Schollaardt (Joël de Vos), Matthew Coenraadts (Martijn Schepers), Diae Abjij, Dennis van Bijsterveld, Sofyan Asrih (Samir Medic), Charlton Juan Vicento (Emiel van Pelt), Wahid Abdoulaije, Jonathan Yuya.

Opstelling VV Helvoirt: Jannes Verhulst, Koen van Asseldonk (Jochem Leermakers), Thijs van Hal, Marcus Smarius, Nick van der Bruggen, Luke van der Bruggen, Menno van Hattum, Rico de Laat, Noah Geurts (Jeroen de Bever), Ingmar Torjuul (Coen van Beek) en Niels Verhoeven.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - VV Helvoirt - VV Oosterhout