VV Oosterhout erkent meerdere in WSC

Weststadweg 1
4906MK

WSC geeft VV Oosterhout les in effectiviteit

Vanaf het eerste fluitsignaal moet VV Oosterhout het spel maken. WSC leunt naar achteren. In 4e minuut een counter vanaf rechts uitmondend in een voorzet die op de vijfmeter het hoofd raakt van een WSC-speler. Via de onderkant lat belandt de bal net achter de doellijn: 0-1 WSC. In de 11e minuut slordig balverlies bij VV Oosterhout. WSC onderschept de bal en stormt op de goal af. Stijn van der Put van WSC raakt de bal vanaf de vijfmeter verkeerd en de bal belandt in de handen van Rodney Schrauwen.
VV_Oosterhout_-_WSC_1-4_01_09102022.JPG VV_Oosterhout_-_WSC_1-4_07_09102022.JPG VV_Oosterhout_-_WSC_1-4_25_09102022.JPG

VV Oosterhout blijft voetballen, WSC staat erbij en kijkt er naar, WSC komt maar slecht in balbezit. In de 14e minuut trekt WSC aan de noodrem en vloert op 20 meter Diae. Dit leidt tot een vrije trap voor VV Oosterhout. Aanvoerder Jari Van Helvoort gaat achter de bal staan en lepelt de bal over de muur de kruising in: 1-1. Het is VV Oosterhout dat blijft aandringen. In de 19e minuut een prachtkans voor Charlton Juan Vicento om de thuisploeg op de verdiende voorsprong te zetten. Één kapbeweging teveel en de verdediging van WSC blokt zijn schot. Het tweede gedeelte van de eerste helft kenmerkt zich vervolgens door voetbal met een heel hoog tempo. Maar ook voetbal op scherpt van de snede. Bij een stand van 1-1 gaan beide partijen rusten.
VV_Oosterhout_-_WSC_1-4_27_09102022.JPG VV_Oosterhout_-_WSC_1-4_32_09102022.JPG VV_Oosterhout_-_WSC_1-4_46_09102022.JPG

Na rust pakken beide teams de draad weer op, het spel beweegt zich weer met hoog baltempo van links naar rechts. Beide partijen voelen we aan: degene die nu als eerste scoort, maakt een goede kans op de winst. Het is in de 57ste  minuut VV Oosterhout reageert niet goed op een pass van WSC over rechts. Linksback (Kevin Tempelaars net in het veld, gewisseld voor de geblesseerde Timo Schollaardt) wordt niet goed gecoacht en vanuit zijn rug verovert Pjotr ten Berge van WSC de bal. Hij schiet de bal binnen: 1-2. Opnieuw is het VV Oosterhout dat blijft voetballen en de bal laat rondgaan. Het is in de 80e minuut waarin WSC een bal met een lange pass net achter de rechtsback van VV Oosterhout plaatst. De vlugge Mounir Mamaar  van WSC rent zonder na te denken richting de goal van VV Oosterhout. Hij kruist daarbij voorlangs Rodney  die meebeweegt. Op het moment dat de speler van WSC Rodney wil passeren, duikt Rodney voor de bal. De Mamaar van WSC wil op dat moment net schieten en raakt zelf uit balans. Penalty! volgens Werrelmann. Deze wordt vervolgens onhoudbaar in de kruising geschoten, 1-3. Op dat moment is de wedstrijd gespeeld. VV Oosterhout probeert nog de aansluiting treffer te maken, maar dat lukt niet meer ondanks zes minuten blessuretijd. In de laatste seconde wordt het ook nog 1-4. Er wordt niet meer afgetrapt, want Werrelmann fluit meteen voor het einde van de wedstrijd.
Foto's van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - WSC - VV Oosterhout