VV Oosterhout geeft voorsprong uit handen bij Hilvaria

Uranusstraat 1
5081TB
HILVARENBEEK

De dying seconds van een wedstrijd doen ook mee

Zondag 6 november reisde de mannen van Stijn Biemans af naar Hilvarenbeek om het daar op te nemen tegen Hilvaria. Op voorhand leek het een moeilijke tegenstander te worden eenmaal tussen de lijnen aan het spelen viel dit mee. Hilvaria is een team dat graag de lange bal hanteert en dan de voorwaartsen in stelling probeert te brengen. Dit lukte vandaag eigenlijk niet en de meeste speeltijd werd versleten op het middenveld. Scheidsrechter vandaag was  Sterre Bijlsma en deze dame floot een onberispelijke partij.
 Hilvaria_-_VV_Oosterhout_1-1_04_06112022.JPG Hilvaria_-_VV_Oosterhout_1-1_06_06112022.JPG Hilvaria_-_VV_Oosterhout_1-1_13_06112022.JPG

De wedstrijd begon als een schaakpartij waarbij vooral eerst de pionnen in stelling gebracht werden. Met  name de paarden die af en toe een zijsprong mogen maken bleven op stal. Het was Jonathan Yuya die namens VV Oosterhout het eerste schot op Martijn Bijdevier (voor de rust met nummer 1 en na de thee met nummer 23 spelend) afvuurde zijn schot ging over. In de 15de minuut was het Michiel Kramers die een strakke voorzet afleverde Abel Catsburg kwam een halve meter tekort om de bal achter Rodney Schrauwen te werken. Beide teams probeerden in de regen hun kruid droog te houden om via een uitval tot scoren te komen. In de 36ste minuut kwam Sandro Ariza na een strakke pass van Matthew Coenraadts op de linkerkant in stelling zijn schot ging rakelings over. De ruststand was 0-0.
Hilvaria_-_VV_Oosterhout_1-1_16_06112022.JPG Hilvaria_-_VV_Oosterhout_1-1_20_06112022.JPG Hilvaria_-_VV_Oosterhout_1-1_22_06112022.JPG

De tweede helft was VV Oosterhout gevaarlijker dan Hilvaria, dat zoals eerder vermeld vooral de lange bal hanteerde de verdediging onder aanvoering van een geweldige Jari van Helvoort had hier eigenlijk geen enkele moeite mee. VV Oosterhout kreeg in de 59ste minuut terecht een strafschop de sterk voetballende Diae Abjij werd in het strafschopgebied door Mika van Spreeuwel onreglementair afgestopt en Bijlsma wees resoluut naar de 11 meterstip. Het vlagsignaal van Dion de Bruijn wuifde ze weg. Matthew scoorde de 0-1. In de 79ste minuut een grote kans voor de geslepen Joerie van Rijswijk Rodney was een te grote sta in de weg. Toch werd het nog gelijk Hilvaria bleef de bal maar in de Oosterhoutse zestien pompen en in de 90+ minuut was het dan toch nog raak uit een onoverzichtelijke situatie werd de gelijkmaker binnen gekegeld. Zuur voor de mannen van Stijn zo dichtbij de eerste uitoverwinning. Over de hele wedstrijd genomen toch een terechte uitslag.

Wissels bij Hilvaria: Gideon Kingongo voor Fedde Rasenberg, Guido Verheijen voor Abel Catsburg. Wissels bij VV Oosterhout: Charlton Juan Vicento voor Sandro Ariza en Martijn Schepers voor Emiel van Pelt.

Volgende week zondag 13 november om 14.30 uur de thuiswedstrijd tegen TSC.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: Hilvaria - VV Oosterhout - VV Oosterhout