VV Oosterhout verliest zijn laatste competitiewedstrijd

Emplina 1 (zon)

29 mei 2023 14:30

J. Quinten

Sportpark Empel Zuid
Riek 1
5236PS
'S-HERTOGENBOSCH

Scheidsrechters moeten wedstrijden leiden niet beslissen

Maandag 29 mei mocht VV Oosterhout zijn laatste wedstrijd spelen tegen RKVV Emplina uit Empel de terechte kampioen van de tweede klasse dit jaar. Door toedoen van de weifelachtige Jeroen Quinten, scheidsrechter van dienst, werd VV Oosterhout een verdiend gelijk spel door de neus geboord. Deze scheidsrechter wilde een wedstrijd fluiten zonder gele kaarten. Koren op de molen van Emplina dat het fysiek spel niet schuwt. Resultaat Coskun schopt zowel Jonathan Yuya als Joël de Vos vakkundig uit de wedstrijd maar mission completed geen gele kaarten.
IMG_3276.JPG IMG_3277.JPG IMG_3285.JPG

De eerste 15 minuten van de wedstrijd was vooral een spel op het middenveld zonder dat er echte scoringskansen kwamen. In de 17de minuut kreeg de watervlugge Said Ali Hussain het op zijn heupen zijn inzet werd tot hoekschop verwerkt, uit de hoekschop kopte Martijn van Helvoort naast. In de 25ste minuut de eerste kans voor VV Oosterhout de assist van Jonathan Yuya was net te scherp voor Emiel van Pelt. Tom Stupers kon de bal eenvoudig pakken. Even later een vrije trap voor VV Oosterhout Sandro Ariza kreeg de bal voor zijn voeten maar zijn inzet was te zacht om Stupers te verschalken. In de 38ste minuut was het uit een hoekschop van Helvoort die de bal achter Ramon kon werken 1-0. In de 45ste minuut scoorde Diea Abjij na goed doorgaan van Wesley Stadhouder en Emiel de op dat moment de terechte, misschien wel houdbare, gelijkmaker. Jonathan had intussen na twee aanslagen op zijn enkels geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervanger was Joël de Vos.
IMG_3289.JPG IMG_3291.JPG IMG_3305.JPG

In de tweede helft was het vooral Emplina dat aanviel, zonder op een paar uitzonderingen na, gevaarlijk te stichten voor net doel van Ramon. In de 29ste minuut een mooie redding van Ramon op de inzet van Olav van Boxtel. VV Oosterhout liet zich terugdringen en kwam sporadisch toe aan aanvallen, hierin werden ze niet echt gevaarlijk. Stijn Biemans wisselde de geblesseerde Joël voor Ian van Strien die een moeilijke invalbeurt kende en Kazim Aydin, die een solide partij speelde, voor de vandaag wisselvallige Wahid Abdoulaije. In de 90+ minuut een uitbraak van VV Oosterhout over links Emiel stond buitenspel de grensrechter van Emplina steekt zijn vlag omhoog en Quinten fluit schaapachtig voor buitenspel Emiel had de bal niet aangeraakt, Sandro kon in balbezit komen. Uit de consternatie rost Emplina de bal naar voren en van Boxtel scoort een mooi doelpunt, dat dan weer wel, 2-1. Hierna fluit matchwinner Quinten meteen voor het einde Emplina in de wolken en VV Oosterhout gedesillusioneerd. Al met hebben we een goede eerste seizoenshelft gedraaid maar door allerlei schermutselingen in de bezetting, buiten de schuld van de actieve spelers en staf om, een slechte tweede seizoenshelft. Met als resultaat de nacompetitie met als inzet handhaving in de tweede klasse.

Volgende week de nacompetitiewedstrijd tegen Zundert op sportpark ‘De Contreie’. Alle hens aan dek