VV Oosterhout verzekert zich van nacompetitie voor lijfsbehoud

Helvoirt 1 (zon)

2e klasse D

14 mei 2023 14:30

R.B.J. Stroot

Sportpark Burg.van Hovell
Sportlaan 1 A
5268HS
HELVOIRT

Assistkoning Matthew laat Charlton, en het team, juichen

Zondag 14 mei op het programma van VV Oosterhout de uitwedstrijd tegen Helvoirt uit Helvoirt. Een echte kraker vandaag. Bij winst van VV Oosterhout degradeert Helvoirt. Bij een gelijkspel of verlies blijft het billenknijpen of de nacompetitie gehaald kan worden. Trainer, staf en spelers hadden van tevoren afgesproken alleen met een winstpartij van het veld te willen stappen, ‘thats the spirit’ als je in het nauw zit. De wedstrijd stond onder leiding van Roy Stroot die een gedegen partij floot en de kaarten op zak hield.
RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_10_14052023.jpg RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_11_14052023.jpg RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_19_14052023.jpg

Helvoirt begon fanatiek aan de wedstrijd en stelde Ramon Everduim al in de eerste minuten op de proef. In de 9de minuut een uithaal van Rico de Laat die voorlangs het doel van Ramon ging. In de 14de minuut een kans voor spits Thijs Pijnenburg, hij vond echter Ramon op zijn weg. Gedurende het verloop van de eerste helft was Helvoirt wat uitgeraasd en kreeg VV Oosterhout meer grip op de wedstrijd het was zekerheidje Matthew Coenraadts die Sofyan Asrih lanceerde Sofyan kapt zijn directe tegenstander uit en geeft keeper Jannes Verhulst het nakijken 0-1. In de 33ste minuut een uithaal van Marcus Smarius vol op de vuisten van Ramon, hij houdt VV Oosterhout staande.
RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_26_14052023.jpg RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_29_14052023.jpg RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_50_14052023.jpg

In de tweede helft zet Helvoirt vanaf de aftrap een aanval op, de verdediging van VV Oosterhout is nog niet helemaal bij de les en vanuit een onoverzichtelijke situatie voor het doel van Ramon kan Pijnenburg de bal in het net tikken 1-1 en VV Oosterhout wakker. Helvoirt dringt wel aan zonder echt een kans te creëren. Wel krijgen ze een rits hoekschoppen te nemen zonder noemenswaardig gevaar. Gevaar was er wel voor Verhulst met het wisselen van Emiel van Pelt en Timo Schollaard voor Charlton Vicento en Jonathan Yuya had de verdediging zijn handen vol om deze twee tijgers te temmen. Charlton stond nog maar koud in het veld of hij krulde bal al voorbij Verhulst tegen de paal. In de 70ste minuut wisselde Stijn Biemans de moegestreden en lichtgeblesseerden Kazim Aydin en Dennis van Bijsterveld voor Yassin el Youssofi en Ian van Strien zij brachten voor VV Oosterhout weer meer elan in de wedstrijd. De wedstrijd leek op een gelijkspel uit te draaien. Echter hier was buiten Matthew gerekend hij speelde de bal diep op Charlton en deze kopte ‘het leer’ kansloos achter Verhulst. Helvoirt gedegradeerd en VV Oosterhout gaat verder met billenknijpen. Volgende week weer een kraker tegen SVSSS hier hebben we nog een noot mee te kraken nietwaar Timo? De wedstrijd begint zondag 21 mei om 14.30 uur op sportpark ‘de Contreie’.
RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_57_14052023.jpg RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_59_14052023.jpg RKVV_Helvoirt_-_VV_Oosterhout_61_14052023.jpg

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: RKVV Helvoirt - VV Oosterhout - VV Oosterhout