Oosterhout hard onderuit op ‘De Contreie’

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Alleen met schoten tussen de palen heb je kans op een doelpunt

Voordat ik begin met het verslag een zeer trieste mededeling in de nacht van zaterdag op zondag is Toon van Dorst overleden. Toon was een VV Oosterhouter in hart en nieren. Vele Oosterhouters kennen Toon nog als de man die met zijn bok, met een rode en blauwe hoorn, WVO vergezelde bij uit en thuiswedstrijden. Toon heeft ook jarenlang sponsoren en bestuursleden ontvangen in het sponsorhome en de bestuurskamer van VV Oosterhout. Een icoon is ons ontvallen. Namens VV Oosterhout wensen wij de familie alle sterkte toe de komende tijd.

Het verslag dan maar. Wie dacht dat VV Oosterhout vorige week zijn lesje wel geleerd had kwam vandaag bedrogen uit. Na 90 minuten stond er weer een verliespartij op het scorebord en wederom met 3-0. Nog schrijnender was het dat de ploeg in 90 minuten geen schot tussen de palen had gekregen.
VV_Oosterhout_-_Hilvaria_0-3_01_26032023.jpg VV_Oosterhout_-_Hilvaria_0-3_06_26032023.jpg VV_Oosterhout_-_Hilvaria_0-3_09_26032023.jpg

Vanaf het eerste fluitsignaal was VV Oosterhout niet bij machte een vuist tegen Hilvaria te maken. In de 13de minuut moest Dennis van Bijsterveld handelend optreden en een bal tot hoekschop verwerken. In de 20ste minuut een hoekschop vanaf rechts die niet weggewerkt kon worden Duncer Rasenberg was er als de kippen bij om de bal binnen te tikken 0-1. In de 31ste minuut een ongelukkige overtreding op de rand van het 16 meter gebied van Remco Droog. Tom van Beers kegelde de bal onberispelijk achter Remco. 2-0 de ruststand.
VV_Oosterhout_-_Hilvaria_0-3_10_26032023.jpg VV_Oosterhout_-_Hilvaria_0-3_16_26032023.jpg VV_Oosterhout_-_Hilvaria_0-3_25_26032023.jpg

In de tweede helft verving Bjorn Moerenhout de geblesseerde Jari van Helvoort. VV Oosterhout kreeg wat meer balbezit en mocht tot de zestien meter van Hilvaria combineren hierna stokte eigenlijk iedere aanval. In de 68ste minuut werd het 0-3 toen een hoekschop door Remco nog kon worden aangeraakt maar achter hem in het doel viel. Wahid Abdoulaije die in de eerste helft de geblesseerde Emiel van Pelt had vervangen raakte zelf geblesseerd en werd vervangen door Kazim Aydin. In de 76ste minuut verving Stijn Biemans Diae Abjij en Sandro Ariza nog voor Ian van Strien en Kevin Tempelaars de strijd was echter gestreden en VV Oosterhout ging roemloos ten onder tegen Hilvaria.

Volgende week worden de degens gekruist tegen TSC. De wedstrijd aan de Warandelaan begint om 14.00 uur.

Foto’s van  de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - Hilvaria - VV Oosterhout