VV Oosterhout laat het de eerste helft liggen

Gilze 1 (zon)

2e klasse D

30 april 2023 14:30

C. van der Heyden

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK
OOSTERHOUT NB

Jah tis wé 2 helften van 45 minuten

Zondag 30 april de return van Gilze – VV Oosterhout uit werd vorig jaar met 3-1 gewonnen. Nu stond er na 90 minuten 2-4 op het scorebord en verliet Gilze verdiend met de winst het veld. Vooral de eerste helft kwam VV Oosterhout niet aan voetballen toe. Gilze daarentegen zat er kort op en gaf VV Oosterhout geen kans om een combinatie op te zetten.
VV_Oosterhout_-_Gilze_2-4_009_30042023.JPG VV_Oosterhout_-_Gilze_2-4_012_30042023.JPG VV_Oosterhout_-_Gilze_2-4_015_30042023.JPG

In de eerste helft moest Remco Droog in de 3de minuut al handelend optreden op een inzet van van Alphen van Gilze. Gilze had al een paar hoekschoppen gehad en in de 17de minuut was het van Gestel die diagonaal kon inkoppen 0-1. In de 27ste minuut een dot van een kans voor Sofyan Asrih alleen op Hoppenbrouwers afstormend schoot hij de bal recht in zijn handen. In de 38ste minuut liet van Eijck na een verdedigende fout op het middenveld de 0-2 aantekenen. In de 44ste minuut miste Sandro Ariza een kans alleen op de keeper sprintend gaf hij deze nog een kans zijn hand er tegen te krijgen. Ruststand 2-0.
VV_Oosterhout_-_Gilze_2-4_017_30042023.JPG VV_Oosterhout_-_Gilze_2-4_024_30042023.JPG VV_Oosterhout_-_Gilze_2-4_033_30042023.JPG

In de tweede helft kwam VV Oosterhout meer aan voetballen toe al scoorde Gilze in de 47ste minuut via Schilders een doelpunt met een buitenspel luchtje de 0-3. In de 63ste minuut een kans voor Dennis van Bijsterveld zijn kopbal was een prooi voor Hoppenbrouwers. In de 64ste minuut wisselde Stijn Biemans Sandro en Yassine el Youssofivoor Charlton Juan Vicento en Ian van Strien. Oosterhout kreeg wat meer grip op het spel en in de 76ste minuut scoorde Charlton met een kopbal de 1-3. Vijf minuten later was het van Eijck die uit een counter de 1-4 scoorde. Jari van Helvoort en Dennis werden licht aangeslagen nog gewisseld voor Bjorn Moerenhout en Kevin Tempelaars. Diea Abjij had nog een mogelijkheid maar zijn schot werd naast getikt door Hoppenbrouwers. Het was in de 84ste minuut Charlton die de eindstand op 2-4 bepaalde. VV Oosterhout zal de laatste drie wedstrijden nog vol aan de bak moeten om niet rechtstreeks te degraderen. Nu eerst een week rust en dan volle gas vooruit dan maar.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - Gilze - VV Oosterhout