Vier op een rij voor VVO JO8-4!

Kozakken Boys JO8-2

VV Oosterhout JO8-4

4e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 63

8 oktober 2022 8:30

Sportpark De Zwaaier
Nieuwe Kozakken Stoep 1
4251PN
WERKENDAM

311144086_507798948019865_1996378454256897453_n.jpg
Vandaag stond voor onze jonge talentjes de lastige uitwedstrijd tegen Kozakken Boys JO8-2 op het programma. Met 3 overwinningen op zak begonnen we vol goede moed aan de wedstrijd, maar helaas ontbrak het in de eerste minuten aan scherpte waardoor we al snel tegen een 2-0 achterstand aankeken. Toptrainers Jadran en Melvin brachten wat tactische wijzigingen aan in het positiespel wat de wedstrijd direct ten goede kwam. Spits Adam veroverde de bal op het middenveld, hield het overzicht en gaf een steekpass op Ivan die hierdoor een vrije doorgang richting de keeper had en met een beheerste schuiver de 2-1 binnenschoot. Dit gaf het team een boost en de mouwen werden opgestroopt voor een harde en fysieke wedstrijd. Gelukkig bleven wij ons eigen spel spelen en mede door goed werk van gelegenheidskeeper Yigit kon Kozakken Boys niet verder uitlopen. In tegendeel zelfs, dribbelkoning Seth eiste de bal op vanuit het middenveld en schoot hard binnen, 2-2. Dit zorgde voor dusdanige frustratie bij de tegenstander dat de organisatie even zoek was. Hier werd optimaal van geprofiteerd, waardoor Kenvy kort achter elkaar twee keer kon scoren. De 2-3 na een mooie individuele actie en de 2-4 met een geplaatst schot. We kregen steeds meer grip op de wedstrijd en door een mooie combinatie op het middenveld, waarbij Raff zich knap vrij speelde van zijn directe tegenstander, werd Ivan in stelling gebracht. Ivan kapte twee verdedigers uit en liet vervolgens de keeper ook kansloos, 2-5. Ook Naoufal kon in de eerste helft nog zijn doelpunt meepakken en na een fraaie rush schoot hij de bal onhoudbaar in het doel, 2-6. Rust!

De tweede helft begonnen we met keeper Kenvy in de goal en nam Kozakken Boys direct de touwtjes in handen onder leiding van hun beste speler Jens. Hierdoor stond al vrij snel de 3-6 op het scorebord. Het was duidelijk dat we geconcentreerd moesten blijven voetballen en het achterin dicht moesten houden. Keeper Kenvy hield ons dan ook met een paar fantastische reddingen in de wedstrijd en na een mooie en verre uittrap ontstond er een scrimmage voor de goal waarbij Seth het laatste tikje kon geven, 3-7. Kozakken Boys moest nu wel komen en de druk op onze goal nam toe, we waren even de controle op het middenveld kwijt waardoor we in korte tijd twee doelpunten tegen kregen, 5-7. Met nog 10 minuten te spelen benadrukte de technische staff tijdens de time-out dat we als een hecht collectief voor elkaar moesten blijven werken om de voorsprong vast te houden. Ondanks de enorme pressie van de tegenstander, wat tevens voor ons een heel mooi leermoment was, bleef het achterin dicht door ons slot op de deur Dès. Einde wedstrijd met een zwaarbevochten 5-7 overwinning.

Complimenten aan het hele team en ook voor de aanwezige supporters die we niet teleurgesteld hebben. En als tot slot ook de trainers van de tegenpartij benadrukken dat ons spel er voetballend heel technisch uitzag, maar er vervolgens van stonden te kijken dat onze spelers nog maar 5/6 jaar zijn, dan mogen we trots zijn op dit talententeam!

Volgende week sluiten we het eerste blok van seizoen 2022-2023 af met een thuiswedstrijd tegen SCO JO8-4. Tot dan!