Zegereeks VVO JO8-4 duurt voort!

FC Right-Oh JO8-2JM

VV Oosterhout JO8-4

4e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 63

24 september 2022 8:30

Sportpark Het Bolwerk
Stadsweg 1
4931HV
GEERTRUIDENBERG

Met 2 overwinningen op zak reisde het talententeam JO8-4 vandaag af naar de plaatselijke FC van Geertruidenberg, Right-Oh.

We begonnen de wedstrijd vandaag met gelegenheidskeeper Ivan in de goal, verdedigers Dès & Yigit, middenvelders Naoufal & Kenvy en spits Adam.

De eerste minuten van de wedstrijd waren we even zoekende naar de juiste organisatie in het veld, de tegenstander profiteerde hier optimaal van en kwam dan ook verdiend op een 1-0 voorsprong. Door dit doelpunt werden we wakker geschud, we kwamen beter in de wedstrijd en nadat inmiddels de wissels Seth en Raff binnen de lijnen waren gekomen kwam er meer voetballend vermogen in de ploeg. Ook zat het achterin weer op slot door de sterk spelende Yigit die een plaag was voor de aanvallers van Right-Oh. Dit resulteerde al gauw in de gelijkmaker, dribbelkoning Seth schoot beheerst de 1-1 binnen na een mooie assist van de hardwerkende Raff, die streed voor elke meter. Niet veel later kreeg de behendige Adam dan ook een afvallende bal voor zijn voeten en bracht de stand nog voor het einde van de eerste helft op 1-2. Rust!
308715338_494516812681412_60907528099698714171_n.jpg

De tweede helft begonnen we met keeper Kenvy in de goal en nam spelverdeler Ivan zijn vertrouwde plek op het middenveld weer in. Right-Oh startte direct weer heel aanvallend en de druk op onze goal nam toe. Maar Kenvy onderscheidde zich vandaag wederom met een aantal fantastische reddingen waarbij er eentje tussen zat die werkelijk waar van wereldklasse was, en waarbij de handjes van de in groten getale meegereisde supporters op elkaar gingen! Dit gaf het team een enorme boost voor het verdere verloop van de wedstrijd. De druk op de goal van de tegenstander nam toe en Ivan bracht met zijn passjes veel diepgang in het spel wat resulteerde in een corner. Naoufal eiste deze corner op en nadat hij de bal binnen de lijnen had gedribbeld zag hij een gaatje in de korte hoek en liet de keeper met een feilloos schot kansloos, 1-3. Right-Oh drong aan en ging jacht maken op de gelijkmaker, maar achterin stond onze rots in de branding Dès zijn mannetje en kwam er niks meer doorheen. Niet veel later speelde Seth zichzelf perfect vrij op het middenveld en gaf een prima steekpass op Adam, die de bevrijdende 1-4 op het scorebord zette. Dit was tevens de eindstand! De technische staf kijkt wederom tevreden terug op een spannende wedstrijd met mooie aanknopingspunten voor de rest van het seizoen. Volgende week staat er vanwege het terugtrekken van TSC JO8-5 uit de competitie vooralsnog geen wedstrijd op het programma. Dus gaan we ons opmaken voor de eerstvolgende wedstrijd over twee weken, uit tegen Kozakken Boys JO8-2.