VV Oosterhout thuis hard onderuit

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Voetbal is meestal een mix van verdedigen en aanvallen

Zaterdag 10 september de wedstrijd VV Oosterhout – Wilhelmina’26 uit Wijk en Aalburg op het programma. Vorige week in de eerste bekerronde werd er terecht verloren van Roda Boys. Vandaag in de tweede bekerronde zou het na een mooie eerste helft in de tweede helft niet anders worden en werd VV Oosterhout kansloos verslagen door een feller en accurater Wilhelmina’26. De wedstrijd vandaag stond onder leiding van Sjaak de Wild de beste man had een hekel aan praten en mekkeren (terecht) nu mag hij nog leren te fluiten voor grove overtredingen maar dat zal gezien zijn leeftijd wel tevergeefs zijn. Let wel op de uitslag had de Wild geen invloed.
VV_Oosterhout_-_Wilhelmina26_1-5_002_10092022.jpg VV_Oosterhout_-_Wilhelmina26_1-5_004_10092022.jpg VV_Oosterhout_-_Wilhelmina26_1-5_016_10092022.jpg

Het begin van de wedstrijd was voor VV Oosterhout ze kwamen goed uit de startblokken en er stond een ander team dan vorige week zaterdag feller en strijdend voor elkaar toch zakte de geestdrift na een half uur weer wat in. In de 4de minuut een hoekschop voor VV Oosterhout Jari van Helvoort schoot de bal tegen Djemal Arikan. De Wild gaf hier terecht geen penalty voor hij had zijn arm tegen zijn lichaam. Diae Abjij kreeg geel van de Wild wegens protesteren, in mijn ogen een beetje flauw in een eerste reactie gebeurt dat bij regelmaat. In de 27ste minuut onnodig balverlies links op de middenlijn de lange bal op Samuel Hartgers belande voor zijn voeten en Hartgers speelde vakkundig twee verdedigers en Rodney Schrauwen uit 0-1.

In de tweede helft kwam in de 46ste minuut Matthew Coenraadts goed door op rechts zijn pass bereikte Timo Schollaardt en deze bediende Naoufel Asrihi op maat 1-1. Hierna was het voor VV Oosterhout vanaf de 60ste minuut kommer en kwel. Binnen twee minuten zette Kevin van Esch Wilhelmina’26 op een 1-3 voorsprong en liepen ze verder nog uit naar 1-5 en ondanks alle wissels floot de Wild precies op 89 minuten en 55 seconde af. Voor VV Oosterhout is op een wedstrijd na tegen VOAB het bekertoernooi klaar en kan de ploeg van Stijn Biemans zich gaan richten op de competitie.

Zondag18 september dus om 14.30 uur VV Oosterhout – VOAB op sportpark ‘De Contreie’ tijd voor sportieve revanche.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - Wilhelmina'26 - VV Oosterhout