VV Oosterhout komt tekort tegen Roda Boys

5308JH
AALST GLD

Blessures en onvoldoende ingespeeld op elkaar breekt VV Oosterhout op

Zaterdag 3 september verloor VV Oosterhout uit tegen Roda Boys uit Aalst in de Bommelerwaard met 3-0. Toch was de uitslag wat geflatteerd als de eerste grote kans voor VV Oosterhout er na 5 minuten in was gegaan zou er zomaar een andere wedstrijd ontstaan kunnen hebben. Nu was Roda Boys na 90 minuten voetbal de terechte winnaar.
Roda_Boys_-_VV_Oosterhout_3-0_04_03092022.JPG Roda_Boys_-_VV_Oosterhout_3-0_09_03092022.JPG Roda_Boys_-_VV_Oosterhout_3-0_16_03092022.JPG

In de dertiende minuut kon Ramon Everduim, die de geblesseerde Rodney Schrauwen verving, de bal voor de eerste keer uit het net halen nadat de nummer 16 van Roda Boys hem uit een vrije trap had binnengewerkt. Roda Boys combineerde tot de zestien van Ramon soepeler en sneller dan VV Oosterhout aan de overzijde. Ondanks de nederlaag kon je niet zeggen dat VV Oosterhout overlopen werd de verdediging en het middenveld deden een uiterste inspanning om de tegenstander bij Ramon uit de buurt te houden. Met name Bjorn Moerenhout als centrale verdediger maakte een goede indruk.

Op het middenveld was Timo Schollaar degene die de aanvallers in stelling probeerde te brengen. In de 26ste minuut had dit bijna succes jammer genoeg wist Naoufel Asrihi zijn assist niet voorbij de keeper van Roda Boys te werken en verdween zijn inzet rechts naast het doel.

In de 37ste minuut een kans voor de spits van Roda Boys die echter ruim voorlangs het doel van Ramon ging.

In de tweede helft wisselde Stijn Biemans op de reservekeeper na de hele bank zodat iedereen die bij de selectie zat zijn speelminuten kreeg. In de 67ste minuut nog een goede kans voor Naoufel die door de keeper van Roda Boys tot hoekschop verwerkt werd. In de 72ste en 81ste minuut scoorde Roda Boys nog twee keer en bepaalde de eindstand van deze wedstrijd terecht op 3-0. Werk aan de winkel voor technische staf en spelers van VV Oosterhout.

Zaterdag a.s de bekerwedstrijd VV Oosterhout – Wilhelmina’26 op sportpark ‘De Contreie’. Aanvang wedstrijd 17.00 uur.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: Roda Boys - VV Oosterhout - VV Oosterhout