VV Oosterhout Zondag 2 wint de stadsderby van TSC 3.

TSC 3 (zon)

13 maart 2022 11:00

F. den Hartog

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Puppy’s verslaan volwassen terriërs

Het weer was op de vroege zondagmorgen uit de kunst. Er hing een gezonde spanning in de lucht bij de spelers. Ze waren tot op het bot gemotiveerd om deze wedstrijd tegen TSC te winnen.

Bij elke wedstrijd zijn de 3 punten van belang maar deze derby winnend afsluiten heeft toch altijd weer een bijzondere betekenis. De wedstrijd werd geleid door Frank den Hartog die al in kleedkamer duidelijk had gemaakt dat hij de regels fanatiek zou gaan naleven.  Geen probleem, zo hoort het ook eigenlijk. Dit zorgde er dus ook in de 8e minuut al voor dat Danny Hoefnagels een gele kaart kreeg. Blijkbaar stond hij op het verkeerde moment in het 16 meter gebied en had de scheidsrechter dit niet horen zeggen. VV Oosterhout was duidelijk de aanvallende ploeg, de tegenstander werd onder druk gezet op hun eigen helft. De mannen van TSC zijn ervaren spelers die dus nog steeds een aardig balletje kunnen trappen. Maar tegen het jonge geweld van onze spelers moesten ze het toch vaak afleggen.
VV_Oosterhout_Zondag_2_-_TSC_3_6-1_001_13032022_-_kopie.JPG  VV_Oosterhout_Zondag_2_-_TSC_3_6-1_004_13032022_-_kopie.JPG VV_Oosterhout_Zondag_2_-_TSC_3_6-1_019_13032022_-_kopie.JPG

In de 15e minuut kon Danny de bal lekker in het net van de tegenstander schieten. VV Oosterhout bleef op jacht gaan naar de tweede goal, dat zou de voorsprong een stuk veiliger maken. Het zou voor rust niet meer lukken. Eric Boateng, Rob Schoormans en Marco Carvalho werden in de rust door Henk Stok gewisseld voor Omar Alzoubi, Kelvin Oomens en Bas Schepers. VV Oosterhout ging de tweede helft meteen goed in, Danny hoefnagels kon na 1 minuut al tot scoren komen. De twee jonge honden voorin, Danny en Omar, lieten zien wat voor loopvermogen ze hadden. De tegenstanders konden ze duidelijk niet bijbenen. In de 52e minuut kreeg Omar de bal lekker voor zijn voet en schopte de derde goal binnen. In een duel om de bal kwam de keeper van TSC hardhandig ten val en moest na enkele minuten het veld verlaten wegens duizeligheid. Erg jammer, hij stond een mooie pot te keepen. Henk Stok wisselde Stan Poetiray voor Jimmy Baarh in de 56e minuut. Het leek of de wissels de tegenstander van hun stuk bracht want vlak hierna kon Danny nog een keer scoren. De 4-0 prijkte hierdoor al op het scorebord. Ook Kevin Tempelaars werd in de 69e minuut naar de kant gehaald en vervangen door Joey Vreijsen. TSC probeerde uit alle macht toch tot scoren te komen en ze werden dan ook iets gevaarlijker voor onze goal. Het resulteerde in de 75 minuut in een schot dat werd weggewerkt door Wesley Stadhouders en onze keeper Mitchell van Gool. Beide kwamen hierbij flink in botsing met als gevolg dat ook onze keeper het veld moest verlaten. Jimmy was dus genoodzaakt om zijn keeperstenue aan te trekken en onder de lat te gaan staan. Geen wissels meer en dus met 10 man verder.  In minuut 83 even een momentje de aandacht kwijt bij onze verdediging en TSC scoorde hun eerste doelpunt. Het zag er niet naar uit dat er nog gescoord ging worden maar door onze snelheid voorin kon Danny er binnen 2 minuten nog 2 maken. Door de blessures die opgelopen waren kwam er na de 90e minuut nog wel wat speeltijd bij. Dat leverde echter geen doelpunten meer op. De buit was binnen, door deze winst komen we nu op plaats 1 in de competitie te staan. Dinsdag staat de inhaalwedstrijd tegen Jong Brabant op het programma, volgende week gaan we naar onze buren in Den Hout. De volgende stadsderby tegen Irene ’58.
VV_Oosterhout_Zondag_2_-_TSC_3_6-1_022_13032022_-_kopie.JPG