Spannende strijd om de 3 punten.

SV Reeshof 2 (zon)

VV Oosterhout 2 (zon)

3e klasse C

3 april 2022 12:00

D.A. Perra

Sportpark Campenhoef
Kronenbergstraat 10
5045NC
TILBURG

Afgelopen zondag reisde de Zondag 2 van VV Oosterhout af naar Tilburg voor de wedstrijd tegen SV Reeshof 2. Volgens de peilingen weer een wedstrijd met een groot belang. De wedstrijd stond onder leiding van dhr. Dennis Perra. Een clubscheidsrechter wat meestal wel wat trubbels met zich meebrengt. Hij floot een redelijke wedstrijd al was hij wel erg scheutig met het geven van kaarten.

20220403_114101.jpg 20220403_114359.jpg

Oosterhout begon met 100% inzet aan de wedstrijd. Maar ook Reeshof wilden duidelijk ook voor de winst gaan. Veel jonge, gedreven spelers aan beide zijde. In de 4e minuut kregen we al een vrije trap die helaas niet tot een resultaat leidde. Reeshof zette ook goed druk op onze verdediging. Onze keeper had het in de eerste minuten al druk. Binnen twee minuten twee schoten op zijn doel waarvan hij er 1 goed pakte maar de tweede helaas toch voor de 1-0 voorspong zorgde. Oosterhout liet zich gelukkig niet uit het veld slaan. Omar maakte het zijn directe tegenstander erg moeilijk door hem verassend snel te passeren. In de 9e minuut raakte zijn schot helaas de paal. De druk op de goal van Reeshof bleef maar de bal wilde er niet in. In de 22e minuut een foutje in onze verdediging en de voorsprong werd hierdoor 2-0 voor Reeshof. Oosterhout bleef op jacht naar een treffer. In de 25e minuut een vrije trap die door Omar feilloos langs de keeper het net in ging. Even later weer een kans voor Joey die vlak voor de goal gepakt werd door de keeper waarbij Joey helaas ook een blessure opliep. Wisselen dus, Danny hoefnagels werd door trainer Henk Stok ingebracht. Nog meer snelheid voorin dus. Er kwamen kansen maar werden niet goed benut. Uiteindelijk in de 37e minuut kon Omar zijn tweede maken en de stand weer gelijk maken. Nog zeker 3 schoten op het doel van Reeshof konden de stand voor rust niet meer veranderen. Na rust eigenlijk dezelfde speelstijl, veel aanvallen van beide partijen. De mannen waren echt aan elkaar gewaagd. Een misser van Danny, bal van de lijn gehaald aan onze kant door Jeroen. Daarna nog een twijfel geval, bal wel of niet over de lijn van onze goal. De scheidrechter besloot van niet, geen score dus. Zo kwamen er in de tweede helft veel kansen op en neer. In de 60e minuut werd de moegestreden Quincy vervangen door Kelvin. Het werd een pittige wedstrijd voor beide partijen. Conditioneel werd het ook steeds zwaarder. In de 79e minuut kwam Danny 1 op 1 met de keeper van Reeshof, helaas kwam het schot recht in de handen van de doelman terecht. Eric Boateng werd nog gewisseld voor Bas Schepers vanwege een eerder in de wedstrijd opgelopen blessure aan zijn enkel. In minuut 88 werd Danny in het 16 meter gebied neergehaald. Strafschop dus. Het schot werd door de keeper geblokt maar Omar wist de bal via de rebound nog te plaatsen. Maar de grensrechter van Reeshof vlagde af voor het te vroeg inlopen van Omar. De strafschop werd overgenomen. Deze keer lukte het Danny wel en stonden we nu dus op 2-3. De scheidrechter besloot om de wedstrijd maar liefst 7 minuten langer door te laten gaan. Reeshof moest duidelijk nog de kans krijgen op de gelijkmaker. Daarmee tekende hij eigenlijk ook het doodvonnis bleek na 93 minuten. Danny kon op snelheid langs de verdediging komen en maakte gemakkelijk de 2-4. Dit werd uiteindelijk ook de einduitslag, de 3 punten konden worden bijgeschreven. Volgende week de thuiswedstrijd tegen Be Ready 2 om 11.00 uur.