VV Oosterhout wint op basis van een sterke tweede helft

Steeds Hooger 1 (zon)

1 mei 2022 14:30

C. Merkestein

Sportcomplex Canal Road
Kanaalweg 84
3041JE
ROTTERDAM

Uit of thuis we scoren er vier

Zondag 1 mei op de dag van de arbeid mocht VV Oosterhout afreizen naar Steeds Hooger in Rotterdam. Zonder te overdrijven deze vereniging verdient wat mij betreft de titel van meest gastvrije club in het amateurvoetbal. Niets was deze mensen teveel om het hun gasten naar de zin te maken zelfs niet na een dikke nederlaag. Dikke duim voor de mensen van Steeds Hooger.

Scheidsrechter vandaag was de heer Chris Merkestein en hij had een makkie in deze van 2 kanten zeer sportieve wedstrijd.

Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_01c_01052022.JPG Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_06_01052022.JPG Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_14_01052022.JPG

De eerste minuten van de wedstrijd golfde het spel wat op en neer zonder dat er gevaar voor een van de doelen ontstond. In de 10de minuut het eerste schot op doel van Steeds Hooger na een afgeslagen hoekschop ging de bal van Roy Bruin rechts over het doel van Yannick Millenaar. De poging van Diae Abjij in de 13de minuut onderging aan de andere kant hetzelfde lot aan de linkerkant van het doel. Even later een schot van Matthew die de keeper op zijn weg vond. In de 17de minuut een scrimmage voor het doel van Steeds Hooger en goudhaantje Emiel van Pelt liet de 0-1 aantekenen. Sandro Ariza bracht in de 23ste minuut Diae in stelling laatstgenoemde kwam echter verkeerd uit en moest de bal aan Patrick Pauptit de keeper laten. Ruststand 0-1.
Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_17_01052022.JPG Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_21_01052022.JPG Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_22_01052022.JPG

In de tweede helft een feller VV Oosterhout. In de 50ste minuut ging Sandro over links sterk door zijn afgemeten voorzet leverde een intikkertje voor Emiel op 0-2. Dezelfde Emiel scoorde weer op aangeven van Sandro zijn derde van de middag en bracht de stand op 0-3. Zijn hattrick een feit en Emiel een bal rijker. Langzaam vloeiden de krachten weg bij Steeds Hooger en regelmatig werden er spelers getroffen door kramp. Ze hadden al zoveel gewisseld dat na een blessure van Jorik Quint ze met 10 man verder moesten. In de 85ste was het Sandro die de mooiste van de middag scoorde vanaf de achterlijn passeerde hij met een sleep beweging Patrick Pauptit van Steeds Hooger en liet hij de 0-4 op het scorebord oplichten. Met een bus vol blije spelers en supporters werd de thuisreis aanvaard.
Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_27_01052022.JPG Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_29_01052022.JPG Steeds_Hooger_-_VV_Oosterhout_0-4_35_01052022.JPG

Volgende week zondag 8 mei de thuiswedstrijd tegen RCD aanvang 14.30 uur op sportpark ‘De Contreie’.

Zaterdag 7 mei aanstaande speelt de zaterdag 1 de stadsderby tegen het in een bloedvorm verkerende SCO, tijd voor verandering deze wedstrijd begint om 15.00 uur.
Foto's van de wedstrijd vind je hier: Steeds Hooger - VV Oosterhout - VV Oosterhout