Dubbeldam speelt dankzij de assistent Harry Swart gelijk tegen Vv Oosterhout

Schenkeldijk 1
3328LA
DORDRECHT

VV Oosterhout begint sterker aan de wedstrijd dan Dubbeldam. In de eerste minuten al een kans voor Emiel van Pelt. Penalty in 3de minuut voor Dubbeldam. Jerry van Ingen valt in zijn draai over het been van Valentijn Hermans. Makkelijk gegeven strafschop van de scheidsrechter Sarhan Gajadien, die een matige wedstrijd floot en zich herhaaldelijk liet foppen door Harry Swart de assistent van Dubbeldam. Jerry van Ingen schiet de bal echter ver naast het doel van Yannick Millenaar.

In de 8ste en 16de minuut schoten van Sandro Ariza en Sofyan Asrih maar beide schoten naast. Sofyan is degene die vandaag als voorbeeld geldt waar het gaat om het leveren van strijd en beleving.

Veel balbezit VV Oosterhout, misschien wel 95% van de tijd. Dubbeldam laat VV Oosterhout het spel maken. Doet niets, zakt in, met negen man achter de bal, de twee spitsen hangend op de middellijn.

In de 21ste een venijnig schot van Sandro, de keeper van Dubbeldam Davey van Pelt redt maar net. Meteen hierna een schot van van Ingen, met een mooie redding van Yannick.

Vervolgens een fase waarin Dubbeldam de bal nauwelijks in de ploeg kan houden, door onzuivere passing leveren ze de bal veel in bij VV Oosterhout. In de 28ste minuut schot vanaf links door Matthew, van Pelt pakt zijn inzet. Even later een gele kaart voor Roy Schrauwen voor een overtreding op Sandro. In de 43ste minuut een grote kans voor Wahid Abdoulaije 1 op 1 met de keeper weet van Pelt echter te redden.

Dubbeldam speelt fysiek en schopt op alles wat beweegt met en zonder bal voornamelijk zonder. Ruststand 0-0. In de rust wisselt Stijn Biemans Wesley Stadhouders voor Jari van Helvoort.
VV_Oosterhout_-_Dubbeldam_1-1_028_13032022.JPG
Archieffoto Valentijn Hermans zijn treffer werd onterecht afgekeurd

Om tot scoren te komen zal het baltempo bij VV Oosterhout omhoog moeten. Ook in het tweede bedrijf laat Dubbeldam VV Oosterhout het spel maken, loerend op de counter. Voor VV Oosterhout is het moeilijk voetballen tegen een tegenstander die niet wil of kan voetballen. In de 47ste minuut pakt Ian van Strien eindelijk eens een gele kaart voor een overtreding. 10 minuten later een schot van Sofyan, van Pelt kan hem niet pakken en stompt de bal weg. In de 59ste minuut een perfect uitgevoerde counter van Dubbeldam een moment van onoplettend in de Oosterhoutse defensie laat de 1-0 oplichten op het scorebord. Stijn wisselt Ian en Wahid voor Omar Alzoubi en Kevin Tempelaars. In de 67ste minuut geeft Omar geeft op de rechterflank een perfect steekpass op Matthew Coenraadts. Matthew loopt met enkele stappen naar de achterlijn, schiet de bal strak voor over de grond en bij de eerste paal tikt Emiel de bal binnen. Het gelijke spel is op dit moment meer dan verdiend.

In de 80ste en 81ste minuut. 2 kansen gecreeërd door Matthew, jammer genoeg gingen ze alle twee voorlangs het doel van van Pelt. Even later een pegel van Joel de Vos die ten koste van een hoekschop door van Pelt verwerkt wordt. In de 84ste minuut krijgt Valentijn de bal, twijfelt niet en schiet de bal van de 16 meter hard binnen, 1-2! Oh nee toch niet, doelpunt wordt afgekeurd, voor buitenspel. Niet van Valentijn maar iemand anders. De Harry Swart van Dubbeldam had zich vergist en Gajadien had al gefloten, een foutje gaf de scheidsrechter later toe. De 1-2 werd dus 1-1. Dat werd ook de eindstand. Harry Swart had de punten weer gepakt voor Dubbeldam. Vlaggetjes dag was vroeg dit jaar in Dordrecht, hij vlagde voor alles en iedereen, wel of geen buitenspel, zodra het gevaarlijk werd voor zijn doelman; schandalig gewoon. Dit tot irritatie en frustratie bij het meegereisde publiek van VV Oosterhout.