VV Oosterhout verspeelt twee punten bij SC Gastel

Schoolstraat 1
4751CN
OUD GASTEL

Hoe meer je wint hoe dichterbij het eerste puntverlies komt

Donderdag 12 mei op de dag van de verpleging, weet je nog we klapten ons de blaren op de handen in 2020 om onze ‘helden’ te eren. In 2022 keerden we weer terug naar de orde van de dag bedreigen en intimideren van onze ‘helden’. Op deze dag dus mocht VV Oosterhout in Oud Gastel aantreden tegen de plaatselijke SC. Gastel is de trotse koploper in 3 B van West II. Scheidsrechter vandaag was Ricardo Veldhoen, hij floot VV Oosterhout 3 april jongstleden ook tegen SV Charlois, wederom floot hij een goede partij en net als ruim een maand geleden duurde de wedstrijd net een kwartiertje te lang voor zijn conditie. Voor een objectief verslag verwijs ik jullie door naar BNdeStem waar Zoë van Ginneken, op vrijdag 13 mei, keurig verslag doet van de wedstrijd van gisteren. Voor een lekker gekleurd verslag lees verder.
SC_Gastel_-_VV_Oosterhout_2-2_02_12052022.JPG SC_Gastel_-_VV_Oosterhout_2-2_04_12052022.JPG SC_Gastel_-_VV_Oosterhout_2-2_10_12052022.JPG

Na het eerste fluitsignaal van Ricardo Veldhoen golfde het spel het eerste kwartier op en neer en werden vooral de spelers van SC Gastel met aanwijzingen bestookt die van alle kanten kwamen. Toch stond er maar 1 trainer op het wedstrijdformulier, gelukkig probeerden de spelers zelf hun eigen spel te spelen.

In de 15de minuut was het Sandro Ariza, een plaag voor de verdediging van Gastel, die de 0-1 op zijn schoen had, de bal werd echter letterlijk door Coert Doomen van zijn schoen geplukt. In de 28ste minuut was het ‘good old’ Harm Lambrechts, rechtsback, van SC Gastel die Yannick Millenaar onder vuur nam. Yannick kon de bal niet goed verwerken en voor Bart Aarssen was het een intikkertje 1-0. Sportpark Blankershove ontplofte en de superlatieven stegen op richting de ondergaande zon. Even later was het Sofyan Asrih die Doomen passeerde maar zijn schot vond de staander van het doel op zijn weg. Ruststand 1-0.
 SC_Gastel_-_VV_Oosterhout_2-2_12_12052022.JPG SC_Gastel_-_VV_Oosterhout_2-2_16_12052022.JPG SC_Gastel_-_VV_Oosterhout_2-2_30_12052022.JPG

In de tweede helft wisselde Jorco de Kok en Stijn Biemans Wahid Abdoulaije voor Ali eren Yazici die voortreffelijk inviel. Oosterhout kreeg in deze fase meer grip op de wedstrijd en in de 50ste minuut was het Sandro die door Ali Eren werd gelanceerd nu liet Sandro de verdediging van SC Gastel zijn hielen zien en verraste hij Doomen 1-1. In de 51ste minuut was het weer Sandro die Doomen passeerde een diepe bal rondde hij bekwaam af, de verdedigers staan nu nog te kijken waar Sandro bleef, 1-2 en helemaal verdiend. Bij Gastel gingen alle alarmen af en Kees de Rooij begon aanvallend te wisselen. Gastel ging steeds meer de lange bal hanteren om zo de gelijkmaker te forceren. VV Oosterhout liet zich teveel terugdringen en ging teveel mee in het Gastelse spel. In de 80ste minuut komt een afgeslagen bal voor de voeten van Keano Elgin en deze rond jammer genoeg voor VV Oosterhout formidabel af Yannick kansloos latend. De laatste 20 minuten was het vooral voor VV Oosterhout billenknijpen want SC Gastel gooide alles wat ge- en ongeoorloofd was in de strijd om de drie punten in Gastel te houden. In de 81ste minuut wisselde Stijn Matthew Coenraadts met een lichte blessure, voor Kevin Tempelaars die nog even mee mocht genieten van het Gastelse geweld. Eindstand 2-2. Aanstaande zondag is VV Oosterhout vrij. Volgende week zondag de laatste Oosterhoutse derby op zondag tegen Irene’58.

Op stellingen van beide teams: SC Gastel Coert Doomen, Harm Lambregts, Davey Forster (Ricardo Elgin), Luc de Jong, Richard Hamers, Koen de Vos, Bart Aarssen, Sven Damen, Keano Elgin, Matthijs Nagtzaam en Pascal van Caam (Jurgen Buuron). VV Oosterhout Yannick Millenaar, Matthew Coenraadts (Kevin Tempelaars), Martijn Schepers, Jari van Helvoort, Valentijn Hermans, Wahid Abdoulaije (Ali eren Yazici), Ian van Strien, Sofyan Asrih, Diae Abjij, Sandro Ariza en Emiel van Pelt