Prachtig weekend op sportpark ‘De Contreie’ en in Geertruidenberg

Weststadweg 1
4906MK

Irene’58 weet weer wat verliezen is

Voor de echte supporters van VV Oosterhout begon het weekend al vroeg de zondag 2 speelde om 11.30 zijn kampioenswedstrijd in Geertruidenberg tegen FC Right’oh. Na een 1-0 achterstand in de eerste helft rechten de jongens de tweede helft hun rug en met een 1-3 eindstand kon het team van Henk Stok en Patricia van Halderen het kampioenschap gaan vieren en dat deden ze. In de rust van de wedstrijd VV Oosterhout – Irene’58 werden zij door een duizendkoppig publiek gehuldigd. Voor aanvang van de wedstrijd werd de JO 13-1 gehuldigd dit team getraind door Adri van Strien en zijn zoon Ian bijgestaan door David Smans werd kampioen in de hoofdklasse.

Vandaag voorlopig de laatste Oosterhoutse derby tussen VV Oosterhout en Irene’58. Jammer genoeg is het nooit een echte wedstrijd geworden daarvoor was het krachtsverschil te groot. Scheidsrechter vandaag was de heer Yusuf Durgunsu uit Vlaardingen. Hij was al op tijd aanwezig en had zelfs nog tijd gevonden om de dames van het sponsorhome te verrassen met een bloementje voor de goede zorgen. Hij floot een onberispelijke partij en hield de kaarten op zak. Ondanks het feit dat het 6-1 werd had hij niet zoals zijn collega, bij SC Kruisland – TSC, Ramcharan het idee dat er sprake was van matchfixing.

VV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_09_22052022.pngVV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_20_22052022.pngVV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_15_22052022.png

Al in de tweede minuut van de wedstrijd had Diae Abjij de 1-0 op zijn schoen liggen zijn schot ging op links echter ruim naast. In de 14de minuut een van de weinige aanvallen van Irene’58 Joppe van Harskamp vond echter Jimmy Baahr, die Yannick Millenaar uitstekend verving op zijn weg hij tikte de bal rechts naast. Even later was het raak voor Martijn Schepers uit een hoekschop van Matthew Coenraadts, de koning van de assists 3x vandaag, scoorde Martijn met het hoofd de dikverdiende 1-0. Hierna k=reeg goalgetter Emiel van Pelt een paar kansen maar steeds was Youri van Campenhout hem de baas. In de 26ste minuut vond Matthew het welletjes hij zette zelf de aanval op en toen de bal terugkwam van de keeper rondde hij snoeihard af 2-0. In de 40ste minuut was het toch Emiel die een rommelige situatie voor het doel van van Campenhout doeltreffend afrondde 3-0. Even later was het Tarik Zaryouh die het op zijn heupen kreeg en toen de verdediging hem geen strobreed in de weg wilde leggen rondde hij bekwaam af 3-1. Dit was meteen de ruststand. Tijdens de rust maakte voorzitter Ruud Looijmans nog een geweldige sponsorovereenkomst bekend Hoppenbrouwers, Freightnet, Esseboom Assurantiën, Hotel-Café 't Zonneke en Sport 2000 van de markt gaan de hele jeugdopleiding van VV Oosterhout van shirts voorzien. Sponsoren bedankt.
VV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_21_22052022.png VV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_25_22052022.png VV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_27_22052022.png
Dennis van Halderen wisselde in de rust de geblesseerde van Harskamp voor Boy de Ruiter. In de tweede helft was VV Oosterhout nog meer heer en meester dan in de eerste helft en in de 50ste minuut bekroonde publiekslieveling Sandro Ariza dit met de 4-1. Hierna kreeg Sofyan Asrih nog een kans maar ook hij vond van Campenhout op zijn weg. In de 55ste minuut was het wederom Martijn die op aangeven van Matthew zijn tweede binnenschoot 5-1. Stijn Biemans wisselde de sterk spelende Wesley stadhouders voor Joel de Vos. De ene na de andere aanval werd opgezet en in de 72ste minuut was het Emiel die op aangeven van Matthew zijn 2de liet aantekenen 6-1 en wedstrijd gelopen Stijn wisselde achtereenvolgens Wahid Abdoulaije voor Joey Hoefnagels, Ian van Strien voor Omar Alzoubi en Emiel van Pelt voor Kevin Tempelaars alle drie vielen ze goed in. De wedstrijd was echter gelopen en precies in de 90ste minuut vond de heer Durgunsu het genoeg en floot hij af. Door de andere uitslagen is VV Oosterhout verzekerd van nacompetitie. Een mooie prestatie van dit jonge team. Volgende week de uitwedstrijd naar Dubbeldam in Dordrecht. Adres Schenkeldijk 1 3328 LA Dordrecht. Aanvang 14.30 uur.
VV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_28_22052022.png VV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_36_22052022.png VV_Oosterhout_-_Irene58_6-1_38_22052022.png

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - Irene'58 - VV Oosterhout