VV Oosterhout wint op een nat en winderig sportpark

GSC/ODS 1 (zon)

20 februari 2022 14:30

N.A. Laros

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Het team speelde als een man voor de winst

Zondag stond de wedstrijd Vv Oosterhout – GSC/ODS op het programma. Vooraf kon je inschatten dat VV Oosterhout zou kunnen winnen en achteraf was dit waar. De Dordtenaren gingen met een 4-1 nederlaag terug naar huis. De wedstrijd vandaag stond onder leiding van Neander Laros die een goede partij floot en liet voetballen waar dit kon en optrad als dit nodig was.

VV_Oosterhout_-_GSCODS_4-1_007_20022022.png VV_Oosterhout_-_GSCODS_4-1_009_20022022.png VV_Oosterhout_-_GSCODS_4-1_019_20022022.png

Vanaf het eerste fluitsignaal was VV Oosterhout de bovenliggende partij de ploeg speelde secuur en verzorgt aanvallend voetbal. GSC/ODS was opportunistischer en probeerde zijn aanvallers met lange ballen in stelling te brengen. In de 5de minuut hadden zij hier succes mee Wahid Abdoulaije bracht in de eigen zestien Enes Ak ten val en Laros gaf een strafschop. Ak zelf verzilverde deze kans. Nog geen drie minuten later was het Wahid die de 1-1 op het scorebord zette met zijn uitschuifbare rechterbeen tikte hij de bal achter Mehmet Tokul. Diae Abjij kreeg op het half uur een goed kans zijn inzet ging rechts naast het doel van Tokul. Even later werd Wahid door Jermain Sewambar onreglementair ten val gebracht in het strafschopgebied, de toegekende strafschop werd door Matthew Coenraadts binnengeschoten.
VV_Oosterhout_-_GSCODS_4-1_025_20022022.png VV_Oosterhout_-_GSCODS_4-1_035_20022022.png VV_Oosterhout_-_GSCODS_4-1_038_20022022.png

Stijn Biemans wisselde in de rust Kazim Aydin voor Ali Eren Yazici, die een solide tweede helft speelde, Mo Duzgun, ook trainer van Olympia’60 op zaterdag, wisselde Sadik Sögüt voor Emre Sogut. Sogut kreeg na de wedstrijd zijn tweede geel en daarmee rood na de wedstrijd, gevalletje pech? In de 53ste minuut werd een vrije trap snel genomen Diae kwam in balbezit en liet Wahid zijn tweede van de middag scoren. Zo was Wahid bij alle tot dusverre gescoorde doelpunten betrokken. In de 78ste minuut kwam Houdayfa Benyidir aan de bal in de zestien zijn schot kwam via de paal terug het veld in via Adema Kabbah verdween hij achter Tokul 4-1. Stijn wisselde Wahid en Sofyan Asrih nog voor Joël de Vos en Ian van Strien. De wedstrijd was gelopen en VV Oosterhout had dik verdiend gewonnen. Donderdag aanstaande de uitwedstrijd tegen Virtus aanvang 20.00 uur op sportpark de Meeren, Westrand 9, 4761 PZ Zevenbergen. Foto’s van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - GSC/ODS - VV Oosterhout