Ruime zege VV Oosterhout MO17-1

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Nadat vorige week Gloria UC met goed voetbal werd bestreden (1-4 winst) stond deze zaterdag de wedstrijd tegen FC Tilburg op het programma op sportpark de Contreie.

Er stond een straf windje wat goed voetballen bemoeilijkte. FC Tilburg begon met de wind in de rug met meer overtuiging dan de Oosterhoutse dames. Het leidde niet tot uitgespeelde kansen. Bij de eerste uitbraak van VV Oosterhout werd Jacky weggestuurd door Laura. De bal die te hard leek werd na goed doorzetten toch in het Tilburgse doel gewerkt, 1-0. Na deze goal kwam er wat meer rust in het Oosterhoutse spel en kon FC Tilburg niet profiteren van de wind mee. Na 26 minuten spelen wist Esmee spits Jacky te bereiken die knap wegdraaide en de 2-0 binnen knalde. Voor rust een heuse hattrick van Jacky na een pass van Ise, 3-0. Na rust kwam de overwinning geen enkel moment meer in gevaar. VV Oosterhout behield het overwicht al was goed voetbal moeilijk door de harde wind. Na ruim een uur vond Iris opnieuw Jacky die met een bekeken schot de 4-0 scoorde. Vanuit een corner werd de keepster van FC Tilburg verrast. De bal vloog, gedragen door de wind, in één keer in het doel, 5-0 door Jacky. Hierna werd de druk nog verder opgevoerd en kwamen er nog kansen voor Lois (op de paal) en Fleur (net over). De publiekswissel van Jacky net voor tijd was terecht maar ook complimenten aan de rest van het team dat met hard werken voorkwam dat er vandaag een tegen doelpunt werd geïncasseerd.
VV_Oosterhout_-_FC_Tilburg_dames_5-0_09042022.jpeg

Met deze overwinning verstevigen de meiden de derde plaats in de competitie, een knappe prestatie voor dit eerste jaars MO17 team. Volgende week geen wedstrijd, daarna de uitwedstrijd tegen ST Neo’25/DESK.