VV Oosterhout MO17-1 te sterk voor RFC

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Op deze zonnige zaterdag was RFC de tegenstander, eerder werd tegen de meiden uit Raamsdonksveer een ruime overwinning behaald maar gezien de prestaties van de laatste wedstrijden was er van onderschatting geen sprake. Al na 30 seconden voetballen lieten de Oosterhoutse meiden zien dat ze voor de winst gingen spelen, de inzet van Jacky werd knap gestopt door de keepster.

Na 3 minuten spelen was het wel raak, een schot van Lois werd afgeslagen door de keepster en de bal kwam voor de voeten van Fleur die hier wel raad mee wist, 1-0. VV Oosterhout bleef de sterkere ploeg en spitsen Lois en Jacky waren meerdere keren gevaarlijk maar stuitte steeds op goed keepers werk. Met middenvelders Fleur, Daimy, Ise, Laura, Esmee, Froukje en verdedigers Maida, Elena, Danique, Iris, Pien en keepster Benthe stond de Oosterhoutse organisatie goed. Na 23 minuten spelen wist Lois met een mooi schot de keepster te verassen waarmee haar goede spel beloond werd met een doelpunt, 2-0. Er leek geen vuiltje aan de lucht te zijn totdat RFC vlak voor rust onverwacht de aansluitingstreffer scoorde, 2-1. Hiermee ging RFC met meer vertrouwen de tweede helft in en ging wat meer druk zetten. Dat leidde tot meer ruimte voorin voor VV Oosterhout. In de 52e minuut leverde dit een doelpunt op, een afstandsschot van Fleur werd door de keepster niet goed beoordeeld, 3-1.
image0.jpeg image1.jpeg

In het resterende deel van de wedstrijd probeerde RFC de aansluitingstreffer te maken door nog met een extra aanvaller te gaan spelen maar tot grote kansen kwamen ze niet door goed Oosterhouts verdedigingswerk. In de omschakeling kwamen er nog wel een aantal mogelijkheden voor VV Oosterhout waarbij de score verder had kunnen oplopen maar helaas vielen er geen doelpunten meer. Eindstand 3-1, een knappe prestatie!

Volgende week gaan de meiden op bezoek bij WDS, een uitdagende tegenstander die 1 plaats boven VV Oosterhout staat. Alle support is welkom.