VV Oosterhout MO17-1 goed uit de startblokken

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Na 2 afgelaste wedstrijden konden de Oosterhoutse meiden afgelopen zaterdag voor het eerst sinds lange tijd weer de wei in.

Ondanks 3 afwezigen kon de wedstrijd deze week wel doorgaan mede dankzij de hulp van Youshra.

Vrij snel na de start van de wedstrijd werd duidelijk dat VV Oosterhout het initiatief nam en de bovenliggende partij was.

Na 19 minuten spelen kwam dat tot uiting in een goal van Jacky waarbij de Baardwijkse verdediging goed werd vastgezet. Het eerste gevaar van Baardwijk kwam in de 25e minuut maar dit schot verdween naast het doel. Amper 3 minuten later wist Daimy, na een botsing met haar tegenstander, Jacky te bereiken die doeltreffend haar 2e doelpunt wist te maken. Voor rust lag ook de derde nog in het Waalwijks netje nadat Fleur opnieuw Jacky in staat stelde om te scoren, 3-0 ruststand.

Na rust was het spel van 2 kanten rommelig. Spitsen Jacky en Lois waren een aantal keren gevaarlijk maar wisten niet te scoren. Baardwijk kon weinig inbrengen maar kwam wel een keer gevaarlijk door. Keepster Benthe wist dit gevaar knap te keren. Een schot van Jacky en een 1 op 1 met de Waalwijks keeper leverde ook geen 4e treffer op voor de Oosterhoutse meiden. Baardwijk wist, na slordig uitverdedigen, toch te scoren in de rebound waarbij Benthe er in eerste instantie nog goed bij zat, 3-1

Het slot akkoord kwam van VV Oosterhout, een schot van Jacky in de blessuretijd werd keurig gered door de keepster waardoor 3-1 de eindstand werd. Een mooi begin van de 2e competitiehelft. Volgende week wacht om 14:30 de volgende klus uit bij Rijen, een tegenstander waar rekening mee gehouden moet worden. Hopelijk komt er veel publiek mee om de meiden te supporten! PvH