VV Oosterhout zaterdag 1 laat onnodig winst op Olympia’60 liggen.

Olympia'60 1

25 september 2021 15:00

M. Baysan

Sportpark Crispijn
Crispijnhof 8
5101BL
DONGEN

Angstgegners zijn een raar fenomeen

Zaterdag jongstleden was het dan zover voor de amateur zaterdagverenigingen van de KNVB de competitie 2021-2022 is van start gegaan.

Voor VV Oosterhout stond de uitwedstrijd tegen Olympia’60 uit Dongen op het programma een wedstrijd waar voor beide teams altijd de nodige spanning op zit, deze keer was het niet anders om het minste of geringste kwam er vooral aan Dongense kant het nodige testosteron vrij er werd naar hartenlust geroepen en geduwd met als enige resultaat een paar gele kaarten. Scheidsrechter Baysan had een moeilijke middag, de uit het voormalige leerlooiersdorp afkomstige leidsman, riep dit gedeeltelijk over zichzelf af door te lankmoedig optreden als het er even op aankwam.
Olympia60_-_VV_Oosterhout_3-3_01_25092021.png Olympia60_-_VV_Oosterhout_3-3_07_25092021.png Olympia60_-_VV_Oosterhout_3-3_08_25092021.png

VV Oosterhout begon gemotiveerd aan de wedstrijd en al in de 7de minuut had Toufik Ould-El Hadj de bal achter de in het begin zwak acterende Jim Swanen liggen. Zeven minuten later een kans voor Stefan Kok die Swanen met hulp van Lars van der Bruggen onschadelijk kon maken Nauwelijks een minuut later kon Baysan de 1-1 in zijn boekje noteren sterk doorgaan op rechts zorgde ervoor dat Sam Melsen kon scoren. Even later weer een kans voor Stefan deze keer zag hij zijn uithaal rechts naast gaan.
Olympia60_-_VV_Oosterhout_3-3_11_25092021.png Olympia60_-_VV_Oosterhout_3-3_15_25092021.png Olympia60_-_VV_Oosterhout_3-3_17_25092021.png

Vijf minuten later was het wel raak en kon Stefan de 1-2 laten aantekenen. Thom van Hoof pikte in de 24ste minuut ook zijn doelpunt mee Swanen had geen antwoord op zijn inzet 1-3. Lange tijd leek dit de ruststand te worden, een dubieuze handsbal van Jules Wouters gooide echter roet in het eten. Nick van Wanrooij schoot via de Oosterhoutse muur raak 2-3 de ruststand.

Na de rust verwarring in de Oosterhoutse defensie en in de 45ste minuut scoorde van Wanrooij zijn tweede van de middag en de gelijkmaker 3-3.

Ahmet Türküçü wisselde in het verloop van de tweede helft Remsley Nepomuceno voor Mabajahou Jarbou, Kevin Ernst voor Kevin Blom en Toufik Ould-El Hadj voor Boyd Gouka.

Oosterhout bleef de aanval zoeken maar de defensie van Olympia’60 bleef eigenlijk eenvoudig overeind en toen de trainer van Olympia’60 Mo Duzgun vanaf de 70ste vooral defensief ging wisselen was er voor de frontlinie van VV Oosterhout geen doorkomen meer aan eindstand 3-3 die door spelers en publiek van de Dongenaren als een overwinning gevierd werd. Olympia’60 dus een punt gewonnen en VV Oosterhout 2 punten verspeeld.

Zaterdag 3 januari om 15.00 uur de thuiswedstrijd op sportpark ‘de Contreie’ tegen VV Baronie dat afgelopen zaterdag met 1-3 het deksel op zijn neus kreeg tegen VV DESK.