VV Oosterhout MO-17 begint seizoen met doelpuntrijk duel

Weststadweg 1
4906MK
OOSTERHOUT NB

Afgelopen zaterdag stond de eerste officiële wedstrijd op het programma. Sprundel was de tegenstander in dit bekerduel.

Het werd een wedstrijd waarbij er veel doelpunten te bewonderen waren. Sprundel begon zeer voortvarend want binnen 1 minuut lag de bal al in het netje bij keepster Benthe. De meiden waren hier niet echt van onder de indruk want nog geen 2 minuten later scoorde Jacky de 1-1.
Foto_MO17_11092021.JPG

VV Oosterhout probeerde te voetballen zoals was afgesproken, opbouwen van achteruit en dat ging erg goed onder leiding van aanvoerster Pien. Toch was het Sprundel dat in een spaarzame uitval de 1-2 scoorde. Die voorsprong hield niet lang stand want Jacky prikte haar 2e doelpunt binnen na een mooie pass van Esmee. Sprundel zette daar voor rust weer wat tegenover door fysiek sterk door te komen en te scoren, ruststand 2-3. In de rust waren er complimenten voor het goed verzorgde spel en kon er vol goede moed aan de 2e helft begonnen worden. Helaas was de start niet scherp want onnodig balverlies strafte Sprundel genadeloos af en was het verschil weer 2 doelpunten. De Oosterhoutse meiden richten zich weer knap op en van de 4 doelpogingen gingen er 2 in waarmee de stand weer gelijk werd, 4-4. Het wachten was op een doelpunt waarmee VV Oosterhout de voorsprong zou pakken maar dat lukte niet. Sprundel scoorde de 4-5 en was fysiek en conditioneel sterk genoeg om deze wedstrijd over de streep te trekken. De staf is trots op het team dat maximaal gestreden heeft in deze wedstrijd en als nieuwkomer in de Mo-17 een goede indruk heeft achtergelaten. Over 2 weken start de competitie voor dit meidenteam in een thuiswedstrijd tegen Baronie. Alle support is daarbij welkom!