VV Oosterhout zaterdag 1 maatje te klein voor De Alblas.

De Alblas 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 12

11 september 2021 15:00

J.M. IJpelaar

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Half nat en droog zo was ook de wedstrijd

Zaterdag jongstleden stond voor de zaterdagtak van VV Oosterhout de 2de bekerwedstrijd tegen De Alblas uit Alblasserdam op het programma. De Alblas had vorige week verloren van streekgenoot IFC en VV Oosterhout had gewonnen van DHV. De Alblas uit op eerherstel en VV Oosterhout op voortzetting van een goede reeks.
Balkolom_11092021.png VV_Oosterhout_-_De_Alblas_1-3_57_11092021.png

De supportersvereniging van VV Oosterhout heeft de club een kolom geschonken waar de scheidsrechter de bal vanaf kan pakken het was voor de scheidsrechter vanmiddag een primeur, supportersvereniging bedankt. Vanaf het beginsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter van dienst was het duidelijk dat De Alblas voor VV Oosterhout een niet te onderschatten tegenstander was en hoewel in de eerste helft het spel zich vooral tot aan de zestienmeter gebieden afspeelde waren de uitvallen van de bezoekers moeilijk te verdedigen voor VV Oosterhout.
 VV_Oosterhout_-_De_Alblas_1-3_11_11092021.png VV_Oosterhout_-_De_Alblas_1-3_43_11092021.png VV_Oosterhout_-_De_Alblas_1-3_46_11092021.png

Toch was het Stefan Kok die zich in de 19de minuut aardig vrijspeelde zijn schot werd gepareerd door de Alblasserdamse doelman. De rebound van Nicky van Seters kwam via de paal terug het veld in, een score tegen de verhouding in zou wel fijn zijn geweest. In dezelfde minuut een kans voor De Alblas de vrije trap werd door Ramon Everduim uit zijn rechterkruising geranseld. Hierna scoorde Tim van Dam uit een hoekschop met ‘de hand van god’ de scheidsrechter had dit goed gezien keurde het doelpunt af en gaf Tim een gele kaart. In de blessuretijd van de eerste helft was het wel raak voor de Alblas, de verdediging van VV Oosterhout werd uit elkaar gespeeld en de nummer 11 van De Alblas kon scoren 0-1.

Vijf minuten na de pauze besliste De Alblas in 3 minuten de wedstrijd met 2 treffers een uit een vrije trap en een door een middenvelder. Nadat Stefan Kok Zo rond de 65ste minuut twee mogelijkheden had gehad rondde hij een mooie aanval in 70ste minuut doeltreffend af en liet hij de 1-3 op het scorebord oplichten. Beide trainers gingen hierna wisselen en de wedstrijd ging eigenlijk gezapig naar het einde.

Voor VV Oosterhout zaak alles weer eens op een rijtje te zetten en volgende week thuis tegen IFC er weer vol tegen aan te gaan.

Volgende week zaterdag let op 15.00 uur tegen IFC op de Contreie.