De zaterdag 1 van VV Oosterhout uit het goede hout gesneden!

IFC 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 12

18 september 2021 15:00

M. Safranti

De mannen van Ahmet zijn klaar voor de competitie

Afgelopen zaterdag stond de derde bekerwedstrijd voor de mannen van Ahmet Türküçü op het programma. Vorige week werd er kansloos verloren van De Alblas vandaag tegen zaterdagclub IFC (vorig jaar nog hoofdklasser op zondag) waren de verwachtingen naar beneden bijgesteld. Achteraf bleek dit onnodig, oké je zag dat de tegenstander over een jongere en goed ingespeelde ploeg beschikte. VV Oosterhout zette hier veel routine en slim balbezit tegenover. Als in de eerste helft het geluk wat meer aan Oosterhoutse kant was geweest had er zelfs een verrassing in gezeten. Nu won over de gehele wedstrijd genomen IFC terecht met 2-3. Scheidsrechter vanmiddag was Ricardo Safranti, een beetje een flegmatieke scheidsrechter die vandaag op een paar kleinigheden na een redelijke partij floot.
VV_Oosterhout_-_IFC_2-3_02_18092021.JPG

Na 8 minuten in eerste helft een mooie kans voor Remsley Nepomuceno op aangeven van Stefan Kok. De keeper van IFC Jeroen de Veij voorkwam een vroege voorsprong. Hierna zagen we een IFC dat beschikt over een aantal snelle en uitstekende spelers, die elkaar moeiteloos weten te vinden. In de 25ste minuut moest Ramon Everduim twee keer handelend optreden om IFC van het scoren te houden.

In de 29ste minuut dan toch de 0-1 op het scorebord van Nick de Veij. Youri van Gils hielp Ramon in de 37ste minuut door de bal ingeschoten door Robbin Benningshof van de lijn te halen. Ramon redde zelf door een schot van Walid Abdellaoui te stoppen. In de 45ste minuut raakte Ramon geblesseerd door natrappen van Benningshof. Safranti had hier een gele kaart voor over.

Na de theepauze eenzelfde beeld al kwam VV Oosterhout een paar keer gevaarlijk dicht bij een treffer. In de 57ste minuut was het Stefan die Remsley een prima kans bood om de 1-1 op het scorebord te zetten Remsley schoot echter rechts naast de kruising. In de 65ste minuut was het dan toch raak een uitstekende steekpass op Stefan rondde hij prima af en de 1-1 was een feit. Lang duurde de vreugde niet want een minuut later werd de verdediging van VV Oosterhout uit elkaar gespeeld en was d 1-2 een feit. VV Oosterhout bleef nu echter de aanval zoeken en in de 85ste de mooiste treffer deze middag van Erwin Broeders. Op de linkerpunt van de zestien van IFC speelt Tim van Dam Erwin aan en hij pegelt hem zo in de rechterbovenhoek Jeroen de Veij grabbelend naar de grond 2-2. Grote deceptie een paar minuten later als IFC wel 5x de kans krijgt om Ramon te verschalken en de 5de keer lukte dit nog ook eindstand 2-3.

Volgende week de start van de competitie tegen Olympia’60 uit Dongen. De wedstrijd op sportpark Chrispijn begint om 15.00 uur.