VV Oosterhout zet SV Reeshof eenvoudig opzij.

SV Reeshof 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 21

19 september 2021 14:30

D.J. van der Elst

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK
OOSTERHOUT NB

Wat is er lekkerder dan een achterstand ombuigen

Zondag 19 september de laatste van drie bekerwedstrijden de twee vorige waren gewonnen en de tegenstander van vandaag had eveneens zijn twee voorgaande wedstrijden gewonnen. Vandaag dus zaak om te winnen of gelijk te spelen. VV Oosterhout, met vandaag voor het eerst Charlton Vicento in zijn gelederen, draaidde een 0-1 achterstand eenvoudig in een 4-1 zege om. Scheidsrechter Dirk Jan van der Elst floot een goede partij, de twee gele kaarten voor VV Oosterhout waren jammer genoeg terecht.

SV Reeshof begon gedreven aan de wedstrijd en uit een rommelige situatie voor het doel van Yannick Millenaar scoorde Roy Staps in de 5de minuut de 0-1. VV Oosterhout herpakte zich en de assistent van SV Reeshof vlagde een aantal keren terecht en een aantal keren onterecht een VV Oosterhout aanval af, hetgeen de supportersschare van de thuisploeg dan luid en duidelijk liet merken. Je moet er maar lol in hebben. In de 28ste minuut had scheidsrechter van der Elst de situatie zelf in de gaten en liet hij een steekpass van Charlton op Matthew Coenraadts, ondanks het vlagsignaal van de assistent van SV Reeshof, doorgaan Matthew liet de 1-1 op het scorebord oplichten.
VV_Oosterhout_-_SV_Reeshof_4-1_09_19092021.JPG VV_Oosterhout_-_SV_Reeshof_4-1_20_19092021.JPG VV_Oosterhout_-_SV_Reeshof_4-1_22_19092021.JPG

Bij SV Reeshof moest Niels Mutsaerts, eigenlijk de beste speler aan SV Reeshof kant, vervangen worden door Tristan Vaes. In de 38ste minuut de mooiste goal van de middag de jeugdige Wahid Abdoulaije komt op de middenlijn in balbezit, slalomt door tot aan Manello Donders en geeft hem het nakijken de dik verdiende 2-1 op het scorebord. VV Oosterhout beheerste nu de wedstrijd en een paar minuten na de treffer van Wahid vond Diae Abjij, na zich knap vrijgespeeld te hebben, het Net achter Manello Donders 3-1. In de 45+ minuut nog twee kansen een voor SV Reeshof de inzet van Gino Swaans was een prooi voor Yannick. De andere kans was voor Sofyan Asrih die een perfect ‘wippertje’ van Charlton net naast kopte op doel was het geheid de 4-1 geweest. Nu rusten met 3-1 op het scorebord.

De rust had vooral de Tilburgers goedgedaan ze kwamen fanatiek uit de startblokken en na een hoekschop moest een Oosterhouter de bal van de lijn halen. In de 58ste minuut voetbalde Ian van Strien zich naar een kans, zijn inzet werd echter gepareerd door een Tilburgs been.
VV_Oosterhout_-_SV_Reeshof_4-1_26_19092021.JPG VV_Oosterhout_-_SV_Reeshof_4-1_39_19092021.JPG VV_Oosterhout_-_SV_Reeshof_4-1_46_19092021.JPG

Stijn Biemans wisselde in 5 minuten Charlton voor Kazim Aydin, Ian voor Mitchell de Rooij, Diae voor Joël de Vos en Sofyan Asrih voor Emiel van Pelt. Bij SV Reeshof kwam Ruben Kordon voor Roy Staps. De wissel van Joël en Emiel was een gouden want koud in het veld kon Emiel op aangeven van Joël de 4-1 laten aantekenen en was de wedstrijd gespeeld. In de 87ste minuut een publiekswissel voor Wahid, die een dijk van een wedstrijd speelde, onder luid applaus verliet hij enigszins verlegen de arena. Ali Eren Yazici was zijn vervanger, fijn om Ali Eren ook weer in de hoofdmacht van VV Oosterhout te zien.

Volgende week de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen tegenstander is Be Ready uit Hank. De laatste wedstrijd tegen Be Ready op ‘de Contreie’ werd vorig jaar september verloren. Tijd voor een sportieve revanche zou ik zeggen aanvang wedstrijd 14.30 uur op ‘de Contreie’.