MO19-1 van VV Oosterhout trapt af met een overwinning

Nivo Sparta MO19-1

VV Oosterhout MO19-1

22 augustus 2020 14:00

Lekker om zijn allen weer te ballen en te knallen.

Het MO17-1 team van vorig seizoen begon zaterdag als MO19-1 met een oefenwedstrijd in Zaltbommel tegen Nivo Sparta. Zonder Milla die vanwege studie is gestopt maar met een tweetal versterkingen namelijk Shenna en Marit is de selectie weer op peil voor hopelijk nu wel een volledig seizoen.

Aangezien op 7 maart voor het laatst een wedstrijd werd gespeeld was het voor de Oosterhoutse meiden weer even wennen. Ook de behoorlijke regenval en harde wind maakte het spelen extra lastig. Toch werd er goed begonnen aan de wedstrijd en werden er al redelijk snel 2 mooie kansen gecreëerd door Shena en Fleur die er jammer genoeg niet ingingen. Nivo Sparta probeerde met lange ballen gevaarlijk te worden maar ze wisten het de Oosterhoutse keepster Veronique niet echt lastig te maken. Het vele balverlies aan beide kanten resulteerde dan ook in een terechte 0-0 ruststand.

Na rust een sterk begin van VV Oosterhout met een hoofdrol voor Selena. Haar pass werd door Fleur in de 49 e minuut tot een doelpunt verwerkt, 0-1. Het spelbeeld bleef hetzelfde, Nivo Sparta speelde vaak de lange bal en de Oosterhoutse meiden waren nogal eens slordig in de opbouw. Wat onzekerheid in de defensie bij VV Oosterhout bracht de stand in de 61ste minuut op 1-1. Toch bleven de meiden knokken voor een overwinning met sterk verdedigingswerk van Veronique, Anniek, Gitte, Gaby, Marit en Madelon en de hardwerkende middenvelders Sanne, Sterre, Shenna, Roos en de van een blessure terugkerende Kirsten. In de 85 e minuut bleek VV Oosterhout nog net iets frisser te zijn, een inworp van Anniek bereikte Fleur die op haar beurt Selena in staat stelde om de 1-2 te maken. Amper 2 minuten later werd Selena opnieuw bereikt nu door een pass van Sanne. Na een knappe aanname verdween de bal snoeihard in het net 1-3. Dit werd niet de einduitslag, een vermeende handsbal van Gaby na een sliding betekende een strafschop die, ondanks dat Veronique er dicht bij zat, werd gescoord. Direct hierna klonk het eindsignaal, 2-3.

Het was voor de meiden fijn om weer een wedstrijd te spelen tegen een leuke en sportieve tegenstander die ook in de 1 e klasse gaat uitkomen.

Volgende week alweer de eerste bekerwedstrijd, uit tegen Dubbeldam. Alle support is daarbij natuurlijk welkom!

MO19_oefen_Nivo_Sparta_1.jpg