VV Oosterhout JO19-2 wint ook zijn vierde wedstrijd!

VV Oosterhout JO19-2

Unitas'30 JO19-4

10 oktober 2020 14:30

Peter Schouwenaars

Vandaag, zaterdag 10-10-2020, stond de vierde competitiewedstrijd van de JO 19-2 van VV Oosterhout op het programma.

Er werd om 14:30 uur thuis, op Sportpark De Contreie, afgetrapt tegen de heren van Unitas’30 JO19-4.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er door trainer Danny reeds ingefluisterd dat de aanval van deze ploeg waarschijnlijk redelijk op orde zou zijn.

De ploeg maakte namelijk in de drie voorafgaande wedstrijden redelijk wat doelpunten.

Na twee lekkere trainingen op dinsdag en donderdag hadden we het vermoeden dat de heren klaar zouden zijn voor een heerlijke pot voetbal.

De ploeg die de wedstrijd startte was de volgende:

Quinn, Lucas, Baran, Michel, Wesley, Zenn, Joey, Jermal, Joe, Ricardo en Senna. Reserve spelers  waren Bas, Emin, Lars, Moundir, Rik en Yassinne.

Het begin van de wedstrijd was er rommelig van de kant van VV Oosterhout JO 19-2 en binnen 4 minuten lag de bal dan ook terecht in het net aan de voor VV Oosterhout verkeerde kant van het veld, 0-1.

Trainer Ruud sprak Michel, Baran en Joey even kort aan met het verzoek de organisatie net wat anders weg te zetten zodat er achterin niet telkens 1 op 1 situaties ontstonden, waar de aanval van Unitas’30 gevaarlijk in was.

Er kwam wat meer lijn in het spel waardoor onze middenvelders Zenn en langzaam aan de controle op het middenveld in handen konden nemen.

Enkele steekpassen van Zenn (die vandaag trouwens een dijk van een wedstrijd op de mat legde) waren waarschuwingsschoten voor Unitas’30.

Dit resulteerde niet lang daarna in de op dat moment ook zeer terechte 1-1.

Daarna kwam VV Oosterhout langzaam aan wat beter in het spel en konden we een aantal keer gevaarlijk de snelheid van Senna en Joe benutten. Ook de vandaag zeer hardwerkende Ricardo kwam wat beter in zijn spel.

Resultaat was, na een mooie aanval de 2-1 en na, een door de uitstekend leidende scheidsrechter van dienst, een terecht gegeven Penalty de 3-1 voor VV Oosterhout.

Dat was ook de ruststand. In de rust werd er in de kleedkamer even kort gesproken over het vrij rommelige spel en het houden van de posities.

Dit resulteerde net na rust in een paar mooie aanvallen waar er helaas maar een van werd omgezet in een doelpunt, de schoonheid daarvan maakte veel goed !

4-1, na de 4-1 ging trainer Ruud wissels doorvoeren, immers moet iedereen speeltijd krijgen natuurlijk, waarna door een penalty en een doelpunt uit een vreselijke scrimmage plotseling een 4-3 tussenstand op het spreekwoordelijk bord stond. !0 minuten voor tijd werden de razendsnelle Joe en Jermal weer ingebracht, wat vrij snel resulteerde in de bevrijdende 5-3 voor VV Oosterhout.

VV_Oosterhout_JO19-2_teamfoto_26092020.png

Doelpunten makers vandaag waren, Bas, Joe, Yassine, Bas en aanvoerder Michel. Keeper Quinn had het niet bijster druk maar moest een paar keer handelend optreden, wat uiteraard ook lukte.

Deze overwinning zorgt voor een perfecte start van de competitie, vier gespeeld en 12 punten. VV Oosterhout JO19-2 is dan ook de trotse koploper, samen met de eveneens ongeslagen Boeimeer en SCO.

Aanstaande zaterdag zijn de heren een dagje vrij waarna op zaterdag 24 oktober, de kraker en derby tegen SCO JO19-1 op het programma staat.

Deze wedstrijd wordt om 14:30 uur gespeeld op Sportpark De Contreie, hopelijk dan weer met publiek aan de zijkant van het veld !