VV Oosterhout JO19-2 wint ook 3e wedstrijd!

TSC JO19-2

VV Oosterhout JO19-2

3 oktober 2020 11:45

Zaterdag 3 oktober 2020 stond de derde competitiewedstrijd van het vriendenteam JO19-2 van VV Oosterhout op het programma.

Deze wedstrijd werd gespeeld aan de Warandelaan in Oosterhout bij TSC.

Het beloofde vooraf een spannende pot te worden, zeker omdat de spelers van VV Oosterhout en TSC elkaar haast allemaal kenden.

De jongens van VV Oosterhout hadden er uiteraard van te voren al erg veel zin in, eens te meer omdat sommige jongens de overstap juist hadden gemaakt vanuit de Warandelaan naar VV Oosterhout.

Dat was in de kleedkamer ook duidelijk te merken. Nadat Danny in de kleedkamer de opstelling en tactiek had doorgenomen was het tijd om naar buiten te gaan, naar kunstgras 1.

VV_Oosterhout_JO19-2_-_UVV_9-2_10_26092020.png

De foto is van de wedstrijd tegen UVV'40

De warming-up verliep wat rommelig dit was ook terug te zien in de eerste fase van de wedstrijd, zeker aan VV Oosterhout zijde.

De spelers van TSC lieten de eerste 10 minuten zien dat het positiespel bij hen prima op orde was, de verdediging van VV Oosterhout had ook veel moeite met de snelle voorwaartsen van TSC. Na ongeveer 15 minuten ging ook VV Oosterhout zich mengen in de wedstrijd dit resulteerde meteen in twee behoorlijke kansen, hierbij de moest de keeper van TSC een aantal keer reddend optreden. Het spel van TSC oogde wat verzorgder echter reuze kansen werden niet gecreëerd, die paar keer dat TSC er wel door kwam stond Quinn vanzelfsprekend bekwaam op zijn post. Zo kabbelde de wedstrijd de eerste helft voort met voetbal op en neer tussen de beide partijen.

In de rust namen trainers Ruud en Danny het woord over het rommelige spel en werden de jongens door Danny herinnerd aan de voor de wedstrijd gemaakte afspraken. Vooral het druk zetten op de tegenstander en het als team verdedigen werd doorgenomen.

Dat resulteerde na de rust in een VV Oosterhout dat in elk geval uitstraalde heel graag te willen winnen bij de rivaal aan de Warandelaan.

Zeer snel na de rust werd het 0-1 door Jermal die razendsnel langs zijn tegenstander snelde.

In alle hectiek is uw verslaggever daarna de doelpuntenmakers vergeten, hij moest ook nog vlaggen namelijk. Wat hij wel weet is dat aanvoerder Michel twee doelpunten maakte, waarvan de tweede uit een terecht toegekende vrije trap vanwege een terugspeelbal. Deze bal werd onberispelijk binnen gepegeld door Michel na aanleggen van Joey.

Het spel ontwikkelde zich dusdanig dat VV Oosterhout zeer goed gebruik kon maken van de razendsnelle buitenspelers Jermal en Joey.

Deze twee lieten keer op keer hun hielen zien aan de backs van TSC hetgeen resulteerde in een 0-4 tussenstand.

Bij de 0-4 gaf de scheidsrechter, volkomen terecht overigens, een penalty aan TSC, die helaas voor Quinn knap en onberispelijk werd binnengeschoten.

Een klein smetje, zeker voor Quinn die zoals gewoonlijk een puike partij keepte.

Na de 1-4 wist VV Oosterhout de 1-5 te maken zodat de wedstrijd daarna uitgespeeld kon worden.

Deze winstpartij betekend voor VV Oosterhout 19-2 een perfecte score uit drie wedstrijden dus 9 punten!

Volgende week spelen de mannen van de 19-2 om 14:30 uur thuis op de Contreie, tegen Unitas’30 JO19-4.

Zou het de mannen lukken om ook na 4 wedstrijden de volle score te halen?

Deze week op het trainingsveld zal daar beslist de basis voor worden gelegd.