De competitiestart is te vroeg gekomen

Gilze 1 (zon)

3e klasse B

20 september 2020 14:30

Verliezen kan, plichtmatig spel is een sluipmoordenaar

Voor VV Oosterhout is, zoals de kop van dit verslag al zegt, de competitie te vroeg gestart. Er zijn nog een paar belangrijke spelers voor het team geblesseerd en niet iedereen staat naar mijn gevoel op de juiste plaats. Voeg daarbij dat het aan snelheid ontbreekt op een paar cruciale plaatsen in het team en je krijgt een wedstrijd te zien zoals de supporters van VV Oosterhout vandaag tegen VV Gilze kregen voorgeschoteld. Niet dat VV Gilze met kop en schouder boven VV Oosterhout uitstak doch de ploeg had in iedere linie snelheid en VV Oosterhout liep daarom steeds achter de feiten aan. Toen de scheidsrechter van dienst, Joost Bezemer, om kwart over vier affloot kon hij van zijn kant terugkijken op een makkelijk potje dat hij in goede banen had geleid, al floot hij bij sommige acties een beetje pietluttig.

VV_Oosterhout_-_VV_Gilze_0-4_03_20092020.png VV_Oosterhout_-_VV_Gilze_0-4_05_20092020.png

De eerste 5 minuten waren nog voor VV Oosterhout toen nam VV Gilze de regie over en na 10 minuten verscheen na een ongelukkige terugspeelbal de 1-0 op het scorebord de maker was Rick van den Dungen.

Het duurde tot de 35ste minuut voor er voor een van de doelen wat gebeurde het was Tom Kolkert die Finn Hoppenbrouwers wilde verschalken de doelman van VV Gilze was echter de baas. In de 40ste minuut verliet bij VV Gilze Jens Oprins geblesseerd het veld zijn vervanger was Willem van Eijck bij VV Oosterhout ging Diae Abjij geblesseerd van het veld zijn vervanger was Dennis van Munster. Even later kreeg Martijn Schepers ietwat overdreven een gele kaart voor een lichte overtreding. De rust ging in met 1-0.

VV_Oosterhout_-_VV_Gilze_0-4_12_20092020.png VV_Oosterhout_-_VV_Gilze_0-4_13_20092020.png

In de rust werd Ali Eren Yazici vervangen door Joël de Vos. In de 50ste minuut een mogelijkheid voor Tom hij werd echter te hard aangespeeld en de bal verdween over de achterlijn Bij VV Gilze werd Brian Clemens gewisseld voor Jordi van Alphen, deze laatste zou het de verdediging van VV Oosterhout lastiger gaan maken dan zijn voorganger. VV Gilze werd sterker en sterker en VV Oosterhout ging steeds onnauwkeuriger en slordiger voetballen Dit resulteerde in de 66ste minuut in de 2-0 door Stan de Kok. Verder dan een mogelijkheid voor Kennith Kops en een schot uit de tweede lijn van Mitchell de Rooij kwam VV Oosterhout in het verloop van de tweede helft niet. In de 83ste minuut maakte VV Gilze na een foute terugspeelbal de 3-0 en was de wedstrijd gelopen ware het niet dat in de 88ste minuut de voorsprong nog uitgebreid werd naar 4-0. Het inbrengen van Ian van Strien in de 75ste minuut voor Tom Kolkert had eigenlijk niet het gewenste effect gekregen.

VV_Oosterhout_-_VV_Gilze_0-4_23_20092020.png VV_Oosterhout_-_VV_Gilze_0-4_26_20092020.png

Op basis van het vertoonde spel is er werk aan de winkel voor het trainersduo Stijn Biemans en Jorco de Kok anders kunnen de ambities over een paar weken al de koelkast in.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen VV Waspik aanvang 14:30 uur.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1341/vv-gilze---vv-oosterhout/?type=1&from=0