Knappe overwinning meiden MO-19 VV Oosterhout

SC Gastel MO19-1

10 oktober 2020 12:30

Erik Meijwaard

Nadat vorige week de wedstrijd uit, in en tegen Graauw niet doorging vanwege de nieuwe Corona maatregelen stond vandaag de thuiswedstrijd tegen SC Gastel uit Oud Gastel op het programma. Aan de uitslagen van deze tegenstander kon opgemaakt worden dat het vandaag geen eenvoudige pot zou worden.

VV_Oosterhout_MO19_-_HSSC61_3-2_13_12092020.png

Archieffoto met Tamara en scheidsrechter Erik Meijwaard

Na het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Erik Meijwaard, liet het weer ook van zich spreken. Regen en wind zorgde voor moeilijke omstandigheden. VV Oosterhout had vanaf het begin een licht overwicht wat in de 3de minuut al een kans voor Fleur opleverde. Gelegenheidsspits Selena hield de verdedigers van SC Gastel ook aardig bezig. Met een schot in de 11 e minuut had ze pech want deze ging er binnenkant paal toch niet in. Een minuut later kon Selena en het team wel juichen na een strak schot in de bovenhoek, 1-0.

De Oosterhoutse meiden hielden in de eerste helft het meeste zicht op een doelpunt maar ook de aanvallers uit Oud Gastel bezorgen de verdediging het nodige werk. Het voetbal was van 2 kanten niet super maar er was wel op iedere positie veel strijd om de bal, ruststand 1-0,

In de tweede helft werd er sterk gestart door VV Oosterhout. Na een combinatie tussen Tamara en Shena schoot laatstgenoemde buiten bereik van de keeper de bal op de binnenkant van de paal waarna de bal terug het veld in rolde. Toch viel in de 58ste minuut de 2-0, goed doorzetten van Sanne bracht Shena opnieuw in stelling die deze buitenkans prima benutte.

Ondertussen probeerde SC Gastel het met afstandsschoten maar Veronique hield haar doel schoon. Een hoogtepunt was ook dat Eline na lang blessureleed weer eens een kwartiertje mee kon doen. In de 76 e minuut werd de spanning in de wedstrijd toch teruggebracht, opnieuw een afstandsschot, waarbij de bal door de wind gedragen werd belandde in het Oosterhoutse doel. Gelukkig waren de meiden hier niet van onder de indruk want nog geen minuut later stond Fleur, na een pass van Sterre, alleen voor de keeper maar helaas kon ze het net nog niet laten bollen. SC Gastel gooide er nog meer strijd in en gingen voor meer. De meiden van VV Oosterhout lieten zien over voldoende conditie te beschikken want de strijd werd volop aangegaan. In de 81ste minuut resulteerde dit in de omschakeling en na goed doorzetten in de 3-1 van Fleur. Dat zelfs in de 85ste minuut de 4-1 gescoord werd door Tamara na goed voorwerk van Sterre was een groot compliment voor het hele team. Vandaag werd door iedereen met veel passie en inzet gespeeld waardoor dit meidenteam in staat is om het veel tegenstanders lastig te maken. Meiden, gefeliciteerd met dit mooie resultaat!

Volgende week volgt de wedstrijd in de 2de bekerronde tegen een tegenstander van formaat namelijk hoofdklasser Unitas Gorinchem, een mooie beproeving voor het jonge Oosterhoutse team.