In Papendrecht weten ze nu ook waar Oosterhout op de landkaart ligt!

VV Oosterhout MO19-1

VV Papendrecht MO19-1

5 september 2020 13:00

E. (Erik) Meijwaard

Tweede bekerwinst MO19 betekend ronde verder voor de Oosterhoutse meiden

Met een, op Gitte en Eline na, voltallige selectie kon deze eerste thuiswedstrijd van het seizoen gespeeld worden op het mooie sportpark ‘De Contreie’.

Na een goede trainingsweek, met een heuse shuttlerun daarin, waren de meiden goed geprepareerd om het tegen deze tegenstander uitkomend in de hoofdklasse op te nemen.

Onder grote publieke belangstelling en met een stralend zonnetje werd de wedstrijd om13: 00 uur afgetrapt.

VV_Oosterhout_MO19_01_05092020.png

De Papendrechtse meiden lieten zien over veel voetballend vermogen te beschikken en legden een paar mooie aanvallen over rechts op de mat. VV Oosterhout zocht naar een manier om deze tegenstander te bestrijden. Met veel inzet en strijd ging het steeds beter lukken om ook gevaar te stichten. Twee aanvallen waarbij de laatste pass niet goed was redde het niet. Het werd wel duidelijk dat de kwetsbaarheid van Papendrecht vooral in de verdediging zat. Zo was de wedstrijd tot halverwege de eerste helft in evenwicht. Er was een schrikmoment toen Shena geblesseerd naar de grond ging. Met het wonder water van Mark krabbelde ze gelukkig toch weer op en was ze gelijk succesvol in de afronding na een pass van Madelon, 1-0. Keepster Veronique moest handelend optreden na weer een scherpe voorzet vanaf de rechterkant. Maar het bleef 1-0 en met deze stand werd de kleedkamer opgezocht.

VV_Oosterhout_MO19_02_05092020.png

In de rust waren er de complimenten vanwege de tomeloze inzet en strijd en de wil om er als team vol voor te gaan. De tweede helft werd door Papendrecht sterk begonnen. Met goed positiespel kwamen ze een aantal keren tot de 16 meter maar was er niemand die tot afronding kwam.
VV Oosterhout liet daarentegen zien heel effectief met kansen om te kunnen gaan, in de 51 e minuut stuurde Fleur Shena weg die haar tegenstander de hielen liet zien en mooi de 2-0 scoorde. Niet veel later een fout bij de opbouw van Papendrecht waar Fleur handig gebruik van maakte en de 3-0 liet aantekenen.

VV_Oosterhout_MO19_03_05092020.png

Deze stand doet vermoeden dat de meiden uit Papendrecht van de mat geveegd werden maar dat was zeker niet het geval. Er werd verzorgd voetbal gespeeld en VV Oosterhout moest echt vol aan de bak om het de tegenstander zo lastig mogelijk te maken. In de 73ste minuut leek het duel op slot te gaan toen opnieuw Shena gevonden werd door Fleur maar in de 1 op 1 met de keeper werd er helaas gemist. Papendrecht wist met nog een kwartier op de klok wel het Oosterhoutse net te vinden middels een mooi afstandsschot, 3-1. De Oosterhoutse meiden leken wat te gaan wankelen en Papendrecht zocht naar meer.

Met veel energie van Oosterhoutse kant kwam er een heel mooi slot akkoord. Fleur scoorde, randje buitenspel, de 4-1 op aangeven van Shena en nog geen minuut later vond Sterre rechtsbuiten Marit die goed doorzette en de 5-1 scoorde. Met nog 2 minuten spelen was het duidelijk dat
VV Oosterhout vandaag een prestatie van formaat heeft neergezet en met deze overwinning ook naar de 2 e bekerronde gaat. Complimenten aan

Veronique, Madelon, Selena, Gaby, Anniek, Roos, Shenna, Danique, Kirsten, Sterre, Sanne, Shena,

Fleur, Marit en Tamara voor deze heerlijke pot voetbal!

Volgende week weer een thuiswedstrijd, vriendschappelijk tegen eerste klasser HSSC’61 uit

Meerkerk. Hopelijk kunnen de meiden weer op veel support rekenen.