Spelers en Ahmet gaan uit hun dak

De Fendert 1

Groep 2 17

12 september 2020 14:30

Wat is er leuker dan winnen als underdog!

Afgelopen zaterdag mocht de zaterdag 1 van VV Oosterhout aantreden tegen derdeklasser uit het zaterdagvoetbal De Fendert uit het dorp, waar ook ’s lands lekkerste knuffel Frans Bauer woont, Fijnaart. Bij VV Oosterhout voor het eerst in de basis Youri van Gils, Ramon Everduim, Jules Wouters en Tim van Dam alle vier een aanwinst voor het team.

De Fendert kon bij winst nog doorgaan in het districts bekertoernooi, voor VV Oosterhout stond na de kansloos verloren partij tegen RKSV Halsteren niets meer op het spel. Natuurlijk was de eer van ‘The Boys’ gekrenkt en wilden ze de talrijke fans laten zien dat het spel van vorige week een uitglijder was.

Scheidsrechter Chris van Rijswijk floot een prima partij hij kon alle situaties zelf beoordelen en deed dit ook. Assistenten die te ijverig voor buitenspel vlagden overrulede hij zonder dit in het vervolg mee te laten tellen, dan sta je boven de partijen!

VV_Oosterhout_-_De_Fendert_1-0_07_12092020.png VV_Oosterhout_-_De_Fendert_1-0_17_12092020.png

Na het eerste fluitsignaal van van Rijswijk was al duidelijk dat de mannen van Ahmet Türkücü, die zijn team op een aantal plaatsen gewijzigd had, vandaag zich niet af wilden laten drogen. VV Oosterhout had in het eerste deel meer balbezit en was zelfs gevaarlijker dan De Fendert al kwam het tot de 39ste minuut niet tot uitgespeelde kansen. In deze minuut een goede mogelijkheid voor Stefan Kok, zijn inzet werd echter gekeerd door een sterk keepende Bryan Krijnen van De Fendert de rebound van Nicky van Seeters ging over het doel. De rust ging in met de o zo bekende brilstand.

VV_Oosterhout_-_De_Fendert_1-0_29_12092020.png VV_Oosterhout_-_De_Fendert_1-0_31_12092020.png

In de rust werd de goed spelende Mitchell Fijneman vervangen door Maurice Hekker die eveneens een foutloze partij op de mat legde.

In de 56ste minuut een van de weinige kansen die De Fendert zich creëerde Joep Jongenelen kwam oog in oog met Ramon Everduim, vorig jaar nog keeper bij de zondag 1 nu keeperstrainer en samen met Remco droog keeper bij de zaterdag 1, zijn schot ging hoog over.

In de 65ste minuut wisselde Ahmet de moegestreden Remsley Nepomuceno en Bryan Slagmolen voor Jarbou Mahabajou en Thomas Vergunst. Door deze wissels kwam er weer wat meer diepgang in het spel van VV Oosterhout. Bij de Fendert verving Andre Maas Joep Jongenelen voor Robert Remijn. Ahmet wisselde de nog fris ogende Robby van Vugt voor Erwin Broeders om deze ook nog wat speeltijd te geven. Erwin was zoals altijd weer een teckeltje voor zijn tegenstander.

VV_Oosterhout_-_De_Fendert_1-0_43_12092020.png VV_Oosterhout_-_De_Fendert_1-0_55_12092020.png

Net na de wissel van Erwin zette Jarbou goed door op rechts zijn voorzet vanaf de achterlijn ging net achter de goed meegelopen Stefan langs.

In de 81ste minuut was het wel raak voor ‘The Boys’ weer was het Jarbou die goed doorging zijn inzet werd gekeerd door Bryan Krijnen Stefan was er nu als de kippen bij om de bal in het net te werken en de verdiende 1-0 lichtte op op het scorebord. De Fendert wisselde Michel Boelens nog voor Frank Pietjouw dit was echter te laat om nog een tegentreffer te bewerkstelligen en VV Oosterhout haalde terecht een overwinning binnen. Hierna bleef het nog lang, coronaproof dat wel, onrustig op ‘De Contreie’.

Volgende week de eerste wedstrijd voor de competitie 2020-2021 thuis tegen FC Tilburg uit Tilburg aanvang wedstrijd 14.30 uur.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1338/vv-oosterhout---de-fendert/?type=1&from=0