VV Oosterhout Za 1 speelt gelijk tegen RKVV Berkdijk uit Kaatsheuvel

Berkdijk 1

4e klasse E

5 oktober 2019 14:30

Oosterhout speelt een gele wedstrijd met een rood randje!

Na de nederlaag vorige week tegen olympia’60 uit Dongen vandaag op sportpark ‘De Kegelaer’ van RKVV Berkdijk kans om weer orde op zaken te stellen. Door toedoen van eigen spelers die teveel mekkeren tegen de scheidsrechter en door halfslachtig optreden van de heer ‘Jan Klaassen’ uit Well bij Ammerzoden kwam hier na de voorsprong in de 3de minuut van de wedstrijd niets van terecht.

Sterk begin: VV Oosterhout begon gedisciplineerd aan de wedstrijd. In de derde minuut een overtreding op Nicky van Seters rechts van het doel randje 16meter gebied. Toufik Ould- el Hadj zette zich achter de bal en zijn trap werd door Boyd Gouka onberispelijk binnengekopt 0-1.

Een paar minuten later veroverd Thom van Hooff in een sterke actie de bal hij speelt Erwin Broeders in en deze legt de bal panklaar om in te koppen door Stefan Kok, Stefan kopte echter op de paal en bij de rebound was de bal voor de keeper.

Op dat moment begonnen de eerste haarscheurtjes in de ambivalent leidende, niet op zijn taak berekende scheidsrechter, zichtbaar te worden de assistent van RKVV Berkdijk had de vlaggetjesdag naar voren gehaald en iedere bal waarvan hij maar dacht dat hij vooruitgespeeld werd afgevlagd en balorige ‘Jan’ ging hier vrolijk in mee.

In de 15de minuut werd er door VV Oosterhout achterin te slap verdedigd en RKVV Berkdijk scoorde terecht de gelijkmaker.

Blessure: in de 30ste minuut een blessure bij doelpuntenmaker Boyd Gouka, hij werd vervangen door Kevin Ernst. Een paar minuten later had Toufik VV Oosterhout weer op voorsprong kunnen brengen zijn inzet ging echter links naast de paal. In de 40ste minuut een domme actie van Remco Droog wat gebeurde er: “Een speler van RKVV Berkdijk wordt terecht afgevlagd voor buitenspel ‘Jan’ neemt dit over. In het voorbijgaan raakt Remco onnodig de tegenstander en deze stort kermend als een zwaan uit het nieuwe Eftelingsprookje ter aarde. Gele kaart terecht denk ik. Wat doet ‘Jan’ hij peinst peinst en geeft direct Rood.” Remco eraf en in zijn plaats Toufik onder de lat hij keepte overigens een geweldige wedstrijd. Ruststand 1-1.

Na de pauze: Hoewel Ahmet Türküçü the boys nog zo gewaarschuwd had voor commentaar op de scheidsrechter konden zij na overtredingen en naschoppen door RKVV Berkdijk zich niet inhouden dit kwam Kevin Ernst in het verloop van de wedstrijd duur te staan. In de 55ste minuut kon de nummer 15 uit een rommelige situatie voor het doel de op dat moment terechte 2-1 laten aantekenen.

In de 60ste minuut een aanval van VV Oosterhout die door de grensrechter niet afgevlagd kon worden, Stefan startte van eigen helft, de keeper van RKVV Berkdijk wilde de bal buiten de 16meter wegtrappen Stefan was er echter eerder bij. Hij omspeelde simpel de nummer 21 en scoorde de 2-2.

Even later liep Michel van Vugt terecht tegen een gele kaart op voor haken van de nummer 14. Michel werd door Ahmet tactisch vervangen door Mark de Vos die in de resterende tijd ziel en zaligheid in de strijd wierp om het gelijke spel over de eindstreep te trekken. Ahmet wisselde de moegestreden Quincy Brakkee voor Remsley Nepomuceno, deze kweet zich nog prima van zijn verdedigende taak op links als aanvaller pur sang.

In de 75ste minuut een overtreding van Kevin Ernst op nummer 14 van RKVV Berkdijk, Kevin kreeg zijn 2de geel en kon met rood naar de kant. Toch had VV Oosterhout hoe gek het ook moge klinken nog de grootste kans ware het niet dat ‘Jan’ onterecht Nicky van Seters terugfloot. Stefan stond in het midden buitenspel Nicky kwam achter zijn man vandaan.

Even later nog een goede ingreep van Toufik die zo RKVV Berkdijk van scoren afhield. Stefan maakt een kleine overtreding in de 16 meter de ’lijdsman’ fluit terecht af de speler van RKVV Berkdijk trapt Stefan na, resultaat Stefan en nummer 21 geel en Stefan krijgt er meteen de rode kaart achteraan. Oh nee toch niet ‘Jan’ wilde hem dolgraag geven maar het was Stefans eerste pas. Met een zuur gezicht werd de kaart ingetrokken. Eindstand 2-2.

Conclusie een draak van een wedsstrijd geleid door een scheidsrechter die niet berekend is op zijn taak. Spelers van VV Oosterhout die teveel praten en hierdoor tegen onnodige kaarten oplopen een verdediging met een sterke Mark van Ginneken vandaag en een tegenstander die goochemer was. Eindstand 2-2 met bloed zweet en tranen over de streep getrokken.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen ZBC’97 dat deze week SCO nog met 4-0 terug naar Oosterhout stuurde ik zou zeggen ‘U zijt gewaarschuwd’. Aanvang wedstrijd 14.30 uur.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1214/rkvv-berkdijk---vv-oosterhout/?type=1&from=0