VV Oosterhout zaterdag 1 wint simpel van VV Dongen zaterdag1

Dongen 1

4e klasse E

30 november 2019 14:30

Oudere scheidsrechter fluit sublieme pot, met humor als wapen!

Afgelopen zaterdag 30 november stond de wedstrijd tussen VV Oosterhout en VV Dongen op het programma. VV Dongen is dit jaar ook in de standaardklasse 4E met een team gestart. Tot nu toe was het hoogtepunt van VV Dongen het winnen van titelkandidaat SCO eveneens uit Oosterhout. VV Oosterhout zou vandaag andere koek zijn. De wedstrijd stond onder leiding van de 72-jarige heer Timmers hij liep slim zijn diagonaal en als het erop aankwam stond hij bovenop de situatie.

Meteen erop: moet Ferry Stoop gedacht hebben al na 36 seconden loste hij een ziedend schot richting Tom van Strien die de bal rechts van de ,voor hem,  goede kant langs de paal zag gaan. Hierna golfde het spel op en neer. VV Oosterhout viel aan en creëerde zich en paar mogelijkheden, VV Dongen probeerde mee te voetballen en kwam soms gevaarlijk dicht bij Remco Droog. Resultaat had dit echter niet.

In de 17de minuut werd Remsley Nepomuceno onderuitgehaald in de zestien, de toegekende strafschop werd door Stefan Kok links naast Tom van Strien ingeschoten 1-0.

In de 34ste minuut een overtreding van Niels Dingemans in de zestien op Stefan Kok. Deze nam de strafschop, toegekend door Timmers, zelf en passeerde Tom van Strien nu rechts 2-0. Dit was ook de ruststand.

Dongen dringt aan: In de tweede helft drongen ‘de jonge honden’ van VV Dongen meer aan en wist Remco waarom hij het doel van VV Oosterhout verdedigde. In de 56ste minuut kwam Michel van Vugt voor Koen Dekkers, Dongen wisselde even later Luc Willemen voor Florent Beurret. Ahmet Türküçü wisselde Erwin Broeders voor Mitchell Fijneman.

Op driekwart van de match een mooie aanval van Dongen. Remco was echter een te grote sta in de weg. Uit een hoekschop was het even later wel raak Niels Dingemans kopte de 2-1 binnen. Kevin Ernst verving de licht geblesseerde Robby van Vugt. Hierna scoorde Stefan Kok nog tweemaal zijn doelpunten werden echter afgevlagd door Jannik van de Pas. Dit was een keer terecht en een keer onterecht. Scheidsrechter Timmers kon echter niet anders dan beide doelpunten afkeuren.

In de 84ste minuut haalde Stefan dan toch nog zijn gram hij werd op rechts aangespeeld liet de Dongense defensie kansloos en hij bediende Ferry die nu Tom van Strien onhoudbaar passeerde. Wedstrijd gespeeld. Na de wedstrijd nog even gezellig nagetafeld met een paar tegenstanders zo kan het dus ook nog!

Volgende week de laatste uitwedstrijd voor de winterstop tegen RFC uit Raamsdonksveer. Let op als je wilt gaan kijken er wordt om 14:00 afgetrapt.

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1256/vv-oosterhout---vv-dongen/?type=1&from=0