VV Oosterhout boekt belangrijke overwinning in Dordrecht

GSC/ODS 1

4e klasse E

16 november 2019 14:30

Na een weekje rust, dat werd besteed en benut met een heel gezellig teamuitje, werd vandaag aangetreden tegen het Dordtse GSC/ODS. Het verschil tussen beide ploegen was miniem en wilde VV Oosterhout de aansluiting houden met de bovenste plekken moest er vandaag gewonnen hebben.

Op een zwaar en moeilijk bespeelbaar veld was het VV Oosterhout dat in de beginfase de wedstrijd bepaalde. Trainer Türküçü had, vanwege de vele tegengoals in de voorgaande wedstrijden, zijn tactiek en opstelling iets aangepast waardoor er vooral in verdedigend opzicht iets meer zekerheid werd ingebouwd. Deze aanpassing had ook direct een positieve uitwerking want in de gehele eerste helft gaf VV Oosterhout maar één kans weg. Zelf kreeg het een aantal kansen. Vroeg in de wedstrijd was het Stefan Kok die na een solo leek te gaan scoren maar zijn inzet werd van de lijn gehaald door een verdediger van GSC/ODS en enkele minuten later was het Bjorn van Bijnen die met een weergaloze lob de keeper verschalkte en scoorde maar helaas deed hij dit in buitenspelpositie. Gingen beide ploegen dan rusten met een 0-0 ruststand? Nee zeker niet, want halverwege de eerste helft was een perfect uitgevoerde corner de aanleiding tot de 0-1 voor VV Oosterhout en het was, wie anders, Stefan Kok die met een hard schot het openingsdoelpunt maakte.

In de tweede helft was GSC/ODS aanvallender ingesteld en werd het voor VV Oosterhout voornamelijk verdedigen. Het was wachten op counters en/of uitvallen en het werd door zo'n uitval al gauw 0-2. Stefan Kok was de man van de assist en good old Kevin Ernst wist met een harde kopbal de 0-2 binnen te knikken.

GSC/ODS ging door wat aanvallende wissels nu alles op alles zetten werd dreigender en dreigender. Vlak na de 0-2 kregen de Dordtenaren een grote kans op de aansluitingstreffer maar een weergaloos blok van verdediger Robby van Vught voorkwam dit. Wat later in de wedstrijd viel dan toch de 1-2 na een rommelige situatie en rook GSC/ODS bloed. De 2-2 leek in de maak maar een redding van doelman Vorthoren, de paal en het verdedigende blok van VV Oosterhout voorkwamen de gelijkmaker.

Diep in de tweede helft was er wederom een uitval van VV Oosterhout en na een goede actie van Kok kwam de bal bij invaller Toufik El-Hadj die met een mooie goal de 1-3 op het scorebord bracht en zo VV Oosterhout in veilig water schoot. GSC/ODS probeerde nog wel met wat plaagstootjes gevaarlijk te worden maar de strijders van VV Oosterhout lieten zich niet uit het veld slaan en hielden knap stand.

Eindstand 1-3 en drie hele belangrijke punten voor de mannen van trainer Türküçü.

Aanstaande zaterdag speelt VV Oosterhout tegen hoogvlieger IFC uit Hendrik Ido Ambacht en om de aansluiting te houden met de bovenste plekken is het wederom een zeer belangrijke wedstrijd. MV

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1252/gsc-ods---vv-oosterhout/?type=1&from=0