VV Oosterhout verliest van GSC/ODS

GSC/ODS 1

4e klasse E

15 februari 2020 14:30

Als je rommelig aan de wedstrijd begint krijg je het deksel op je neus

Afgelopen zaterdag trad VV Oosterhout zaterdag 1 aan tegen GSC/ODS de uitwedstrijd werd vorig jaar gewonnen. De Dordtenaren waren dus uit op revanche en dit was in het veld duidelijk te zien scherper en belust op de bal. VV Oosterhout probeerde in het begin wel mee te voetballen ze konden echter niet de strijdlust, normaal een sterk wapen, aan de dag leggen. Gelukkig heeft de zaterdag 1 Stefan Kok en Stefan bracht zijn totaalaantal doelpunten vanaf 17 september 2013 deze wedstrijd op 175. Voor deze prestatie kreeg hij na de wedstrijd van voorzitter Ruud Looijmans een speciaal voor Stefan vervaardigde polo uitgereikt voorzien van een gouden, zilveren en bronzen ster. Helaas konden zijn doelpunten een 2-3 verlies niet voorkomen.

Lekker op gras: Vandaag mochten de jongens weer op gras voetballen een ondergrond waarop ze het liefst spelen. De dames van de zaterdag weken uit naar het hoofdveld met kunstgras. Toch was het moeilijk voetballen voor beide teams op het, door de vele regenval, drassige veld. GSC/ODC ging hier nog het best mee om en zette de defensie van VV Oosterhout vanaf het eerste fluitsignaal stevig onder druk. VV Oosterhout kwam maar moeizaam onder de druk uit en was dit al het geval dan waren er in de frontlinie te weinig mannen om echt oorlog te maken. In de 16de minuut een vergissing in de Oosterhoutse defensie en de 0-1 lag in het net achter Mark Vorthoren. De goal kwam op naam van John Kiazaya. VV Oosterhout wilde wel voetballen ze kwamen echter niet in hun spel inde 30ste minuut scoorde Arie Pancras simpel de 0-2 Mark kansloos latend. Even later werden Boyd Gouka en Dennis Rutters geslachtofferd voor het collectieve slechte spel. Kevin Blom en Bjorn van Bijnen de ondankbare taak het spel te verbeteren. Ruststand 0-2

Iets meer grip: Niet dat de wissels een grote verandering in de spelopvatting brachten was het wel Bjorn van Bijnen die wat meer dynamiek op het middenveld bracht. In de 66ste minuut werd Stefan in de zestien van de tegenstander aangespeeld en scoorde hij beheerst de 1-2. Even later was het toch GSC/ODS dat een scherpe counter afsloot met een doelpunt Thayrison Doran scoorde de 1-3. Stefan scoorde uit een terechte strafschop de 2-3. In verband met een blessure van Mark liet de scheidsrechter lang doorspelen. GSC/ODS gebruikte deze tijd om veelvuldig te gaan liggen en VV Oosterhout was niet mee bij machte om een gelijkspel te forceren.

De volgende wedstrijd van de zaterdag 1 wordt op 7 maart gespeeld bij SSC’55 in Sprang Capelle

Foto’s van de wedstrijd vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1277/vv-oosterhout---gsc-ods/