Spectaculaire overwinning VV Oosterhout zaterdag 1

Willem II

4e klasse E

1 februari 2020 14:30

Pas als Kristijan Wagenaar voor het laatst gefloten heeft is de wedsstrijd voorbij!

Zaterdag 1 februari een bijzondere thuiswedstrijd voor VV Oosterhout. Vandaag na anderhalf jaar blessureleed Dennis Rutters weer in het veld hij speelde alsof hij niet weggeweest was.

De eerste 30 minuten waren voor VV Oosterhout, hierna was het Willem II dat tot de 90ste minuut de klok sloeg. De blessuretijd was weer voor VV Oosterhout en in deze 2 minuten boog het team van Ahmet Türküçü een 3-4 achterstand om naar 5-4. Zuur voor Willem II zij stonden op de drempel van de eerste overwinning dit seizoen. Helaas ook voor Willem II geldt de voetbalwet pas stoppen als de scheidsrechter voor het laatst gefloten heeft.

Het eerste gewin: zo begint een bekend spreekwoord, op de wedstrijd tegen Willem II was dit spreekwoord helemaal van toepassing. In de 10de minuut was het Stefan Kok die na een prima pas van Boyd Gouka op Toufik Ould-El Hadj op diens aangeven de 1-0 liet aantekenen. Willem II probeerde mee te voetballen echter in deze fase van de wedstrijd kwamen ze er niet aan te pas. In de 20ste minuut was het Remsley Nepomuceno die op aangeven van Toufik Robin Wiegers zijn tweede gang naar het net liet maken 2-0. In de 22ste minuut een grote kans voor Sander Persons van Willem II doordat hij twijfelde was de bal voor Mark Vorthoren, die ondanks dat hij 4 tegendoelpunten kreeg een goede wedstrijd stond te keepen. In de 30ste minuut een diepe bal van Boyd op Stefan en hij liet Robin Wiegers kansloos 3-0.

Hierna was het gedaan voor VV Oosterhout de verdediging van VV Oosterhout gaf niet meer thuis en in de 37ste minuut schoot Sinan Agbahca de 3-1 binnen. Toufik werd met een blessure vervangen door Ferry Stoop en met kunst en vliegwerk werd de rust bereikt.

Willem II op voorsprong: in de 47ste minuut scoorde Willem II uit een onoverzichtelijk situatie de 3-2 Johan Donders liet het net achter Mark bollen. Vijf minuten later was het Genaro Nepomuceno van Willem II die de 3-3 binnentikte na een afgeslagen aanval van VV Oosterhout. Ahmet wisselde Koen Dekkers voor Mitchell Fijneman. Willem II kwam door een rode kaart van een speler die met een medespeler op de vuist ging met 10 man te staan. Toch schoot ondanks de man minder Fara Abdurakhmanov Willem II op 3-4. Voor VV Oosterhout het sein om de moed bij elkaar te pakken en te proberen de gelijkmaker te forceren. Mark van Ginneken verving Dennis Rutters. In de 90ste minuut was het Stefan die zijn derde van de middag scoorde de Willem II defensie had geen antwoord op zijn loepzuiver geplaatst schot 4-4. Even later werd Fara Abdurakhmanov met zijn tweede gele kaart met rood bestraft en moest Willem II met 9 man 1 minuut standhouden, dit lukte niet. Ferry Stoop kreeg op dertig meter van het doel van Robin Wiegers de bal op links aangespeeld. Hij soleerde naar de rand van de zestien meter en liet Robin Wiegers op zijn linkerhand kansloos 5-4 en meteen einde wedstrijd.

Conclusie: Een doldwaze wedstrijd waarbij VV Oosterhout aan het langste eind trok. VV Oosterhout kon aan het langste eind trekken omdat het de rust wist te bewaren, daar waar Willem II, inclusief de bank, om het minste of geringste liepen te roepen en hun ongenoegen richting scheidsrechter Wagenaar kenbaar maakten. De scheidsrechter floot echter in mijn ogen een goede partij en hij stond overal bij om de situatie te kunnen beoordelen. De achterstand in de 78ste minuut had VV Oosterhout aan zichzelf te danken lankmoedig verdedigen en onvoldoende druk op de tegenstander zelfs met 10 man lagen hieraan ten grondslag. Een troost volgend jaar telt alleen de overwinning nog en niet de manier waarop deze tot stand kwam.

Op 8 februari is VV Oosterhout vrij 15 februari speelt VV Oosterhout zaterdag 1 tegen GSC/ODS een oude vereniging van Gerard van Domburg de verzorger.

Foto's van de match vindt je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1275/vv-oosterhout---willem-ii/?type=1&from=0