VV Oosterhout kopje onder in Sleeuwijk tegen VVAC.

VVAC 1

3e klasse/4e klasse 7

8 juni 2019 14:30

Daar was wel de hulp bij nodig van de broer van Cornelis Vreeswijk zullieje Wijnand

Zaterdag 8 juni de wedstrijd van VV Oosterhout tegen VVAC op neutraal terrein in Sleeuwijk van de lokale voetbalclub daar (mooie accommodatie). De mannen van de ‘scheidende’ trainer Jeffrey van Korven leefden al een paar weken met intensieve training naar deze wedstrijd van het jaar toe.

Jammer is het van dat geen van alle acteurs op het veld inclusief het scheidsrechterlijke trio en daarbij nog een aantal lolbroeken uit Ottoland hun normale niveau haalden (op de lolbroeken na).

Scheidsrechter van Vreeswijk en zijn assistenten verpesten voor VV Oosterhout deze wedstrijd en dan met name in de 40ste en de tachtigste minuut door iets te veel van het eigen gelijk uit te gaan. In de veertigste minuut verzuimde Vreeswijk Jelle de Wit een rode kaart te geven nadat hij Stefan Kok in doorgebroken positie van achteren onderuit had gehaald. De verklaring van Vreeswijk dat er nog iemand achter liep klopt, erachter, hij had alleen de hielen van Stefan nog in zicht.

In de tachtigste minuut bij een 1-0 achterstand wordt een zuivere goal van Kevin Ernst onterecht afgekeurd, hij zou de bal uit de handen van de keeper hebben geschoten in een scrimmage voor het doel. Uit filmbeelden die van het doelpunt gemaakt zijn blijkt dit echter niet. Toen Vreeswijk hier na de wedstrijd mee geconfronteerd werd zei hij: “oepsie poepsie hier zit ik er 1000% naast”. Dat kan maar als scheidsrechter kun je ook nog even overleggen met je neutrale assistent van Meerkerk en niet hautain het doelpunt afkeuren. Niet dat overleg met van Meerkerk iets opgeleverd zou hebben denk ik, want op cruciale momenten miste deze de snelheid om de wedstrijd goed te kunnen beoordelen maar dat was voor beide verenigingen gelijk.

Wedstrijdverloop: zoals eerder aangehaald haalde VV Oosterhout niet het niveau dat we gewend zijn van ‘the boys’. Het niveau van VVAC ken ik niet maar beter dan VV Oosterhout waren ze niet. Het begin van de wedstrijd was rommelig met van beide kanten veel gedraaf en foute passes. Met name Joran Houweling met zijn 1.96 meter was een ‘pain in the ass’ voor de verdediging van VV Oosterhout. In de 32ste minuut een grote kans voor VVAC die ze zelf verprutsten en in de 40ste het voorval met Stefan als hoogtepunten.

In de tweede helft meteen na de aftrap een rommelige situatie voor het doel van Remco Droog, de spits van VVAC kwam als spekkoper uit deze scrimmage en Bart Koomans scoorde de 1-0.

In de tachtigste minuut dan de kollossale blunder van Vreeswijk en Meerkerk en een zuiver doelpunt van VV Oosterhouter Ernst afgekeurd voor een overtreding op Kortleve van VVAC.

De 2-0 van VVAC liet de droom van VV Oosterhout uiteenspatten, kortom wat een leuke middag had kunnen worden werd een deceptie nu uithuilen en volgend seizoen weer fris en fruitig met een nieuwe trainer, Ahmet Türküçü, aan de start.

Zo dit was dan, voor dit seizoen, mijn laatste verslag voor de zaterdag 1 ik heb ze met plezier geschreven en kijk weer uit naar het volgende seizoen.