VV Oosterhout Zaterdag 1 stelt diep teleur tegen naaste concurrent

Peursum

... (schot)

19 januari 2019 14:30

Als je wilt winnen moeten er hard gewerkt en zuiver gepasst worden

Na een winterstop van enkele weken was vandaag weer de herstart van de competitie.

VV Oosterhout mocht direct aantreden tegen een tegenstander die nog niet eerder was getroffen deze competitie, VV Peursum uit Giessenburg. VV Peursum is eigenlijk de vreemde eend in de bijt deze competitie daar zij de enige tegenstander zijn die niet uit de regio Brabant afkomstig is. Toch is VV Peursum geen onbekende voor VV Oosterhout. Enkele seizoen geleden werd tegen deze ploeg aangetreden in de nacompetitie voor een promotieplek naar de 3e klasse. In een enerverende tweestrijd moest VV Oosterhout toen uiteindelijk in een donker Giessenburg het onderspit delven na een memorabele strafschoppenserie. Aangezien de duisternis zijn intrede had gedaan is het nog steeds niet zeker of een speler van VV Oosterhout de beslissende strafschop nou werkelijk gemist had, niemand heeft het kunnen zien namelijk. Maar dit terzijde, vandaag tussen wederom een clash met de mannen uit Giessenburg die in de competitie een wisselende indruk maken en op de 6e plaats bivakkeren.

Aangezien VV Oosterhout op een 3e plaats staat was het wel direct een belangrijke wedstrijd voor beide ploegen.

Onder frisse omstandigheden maar met een heerlijk zonnetje en goed veld begonnen beide partijen aftastend aan de wedstrijd. VV Peursum liet zien niet voor Jan met de korte achternaam gekomen te zijn en begon scherp aan de wedstrijd. VV Oosterhout werd teruggedrongen op eigen helft en moest het eerste kwartier voornamelijk tegenhouden. Nadat VV Peursum enkele gevaarlijke uitvallen had, die op dat moment nog onklaar werden gemaakt door de verdediging van VV Oosterhout, was het in de 15e minuut toch raak. Balverlies op het middenveld van VV Oosterhout bracht de bal bij de rechtsbuiten van VV Peursum. Na een goede actie bracht hij met een afgekeken voorzet zijn teamgenoot in stelling die bij de tweede paal de bal knap binnen wist te werken, 0-1.

Zoals zo vaker deze competitie schrok VV Oosterhout wakker en begon nu pas te voetballen. Duels werden fel ingegaan en VV Peursum leek zich geïntimideerd te voelen en leek het even kwijt te zijn.

In de 18e minuut wist VV Oosterhout op gelijke hoogte te komen. Na een prima actie en dito pass van Stefan Kok was het Thom van Hoof die met een bekeken balletje de doelman van VV Peursum verschalkte.

VV Oosterhout bleef hierna het betere van het spel hebben en drong VV Peursum terug op eigen helft. Het vertrouwen leek terug bij de mannen van trainer van Korven en het was wachten op de tweede treffer.

Die kwam er dan ook al snel. In de 23e minuut was het weer Stefan Kok die zich met een goede actie vrij maakte en de 2-1 léék te maken maar zijn inzet werd goed gepareerd door de doelman van VV Peursum, echter was Youri Simons er als de kippen bij om de rebound alsnog binnen te werken en zo VV Oosterhout op een voorsprong te schieten.

In het restant van de eerste helft kreeg VV Oosterhout nog enkele kansen maar o.a. de doelman van VV Peursum voorkwam enkele goals en zo gingen beide partijen met een 2-1 tussenstand de rust in.

In de tweede helft kwam, zoals verwacht, VV Peursum getergd de kleedkamer uit. VV Oosterhout leek daarentegen het vertrouwen compleet kwijt en zo geschiedde dus dat de tweede helft een éénzijdig beeld vertoonde. VV Peursum was heer en meester en VV Oosterhout probeerde voornamelijk met lange ballen spits Stefan Kok te bereiken die op een eiland stond. Ook produceerde VV Oosterhout te veel onnodige overtredingen wat het spel het aanzien niet waard maakte.

Nadat het spel ongeveer 10 minuten stil lag, de aanvoerder van VV Peursum kreeg een schoen in zijn gezicht en brak hierbij zijn neus, was het VV Peursum dat na ongeveer een kwartier zuivere speeltijd de stand op gelijke hoogte bracht. VV Peursum rook (beetje letterlijk) bloed en zette aan voor een explosieve slotfase om toch nog de drie punten binnen te halen. VV Oosterhout wist met hangen en wurgen lang stand te houden maar uiteindelijk was het rond de 85e minuut toch raak voor VV Peursum. Een hoge bal werd niet goed verwerkt aan VV Oosterhout kant en kwam terecht bij de spits van VV Peursum. Deze kreeg de bal op gelukkige wijze mee en wist met een bekeken schot de bal binnenkant paal binnen te schieten. 2-3 en einde verhaal voor VV Oosterhout. In de resterende minuten ging VV Oosterhout nog wel op jacht naar de gelijkmaker maar als deze had gevallen had dit zwaar tegen de verhouding in geweest.

Een valse start dus voor VV Oosterhout die met deze nederlaag de top 2 definitief uit zicht ziet raken en de achtervolgers dichterbij zien komen.

Mag het optreden van vandaag een wanprestatie worden genoemd? Dat nog net niet maar dat het spel niet om aan te zien was is wel duidelijk. De enige speler die vandaag een voldoende haalde was rechtsback Boyd Gouka, die een zeer sterke wedstrijd speelde.

Voor de mannen van trainer van Korven is het zaak de neuzen weer dezelfde richting op te krijgen de komende week en zich weer op te laden voor de aanstaande, altijd beladen, derby tegen onze sympathieke vrienden uit Dongen. Gezien de opgegeven weersomstandigheden is het een vraagteken of de wedstrijd tegen Olympia’60 doorgaat maar dat dit een belangrijke wedstrijd is/wordt mag duidelijk zijn. Bijkomend detail: VV Oosterhout heeft nog nooit verloren van Olympia’60 en deze reeks willen we uiteraard graag verlengen. MV

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1100/vv-oosterhout---peursum/?type=1&from=0