VV Oosterhout zaterdag 1 is genadig voor SC ’t Zand

SC 't Zand 1

2 februari 2019 14:30

Als team win je de wedstrijden boys

VV Oosterhout mocht vandaag aantreden tegen SC ’t Zand uit Tilburg. De uitwedstrijd in november werd destijds met 6-3 gewonnen. De tegenstander van vandaag was in die wedstrijd beter in vorm dan vandaag, waarschijnlijk voetballen ze beter bij kaarslicht dan bij een optimale wedstrijdverlichting zoals vandaag. De wedstrijd stond onder leiding van Ben Wirken die op een paar kleine missertjes na een (h)eerlijke pot voetbal floot. Vandaag ontbrak vanwege ziekte Rene Sprangers. Rene vanaf hier beterschap gewenst. Assistent-scheidsrechter voor VV Oosterhout was Jeffrey van Korven, naast trainer, keeper, speler nu ook assistent-scheidsrechter.

VV Oosterhout begon sterk aan de wedstrijd en SC ’t Zand had al snel in de smiezen dat hier vandaag weinig te halen viel toch duurde het tot de 34ste minuut voor de bal voor het eerst achter Mike de Jong van SC ’t Zand lag. Hierna liep VV Oosterhout voor de thee nog uit naar 3-0. Na de rust scoorden beide teams ieder nog 1x.

Let the game begin: Dit moet Thom van Hoof gedacht hebben want in de eerste minuut belandde zijn kopbal al op de paal van Mike de Jong, jammer voor Thom ging de bal naast de verkeerde kant van de paal. VV Oosterhout zag in de actie van Thom het startsein om SC ’t Zand te laten weten dat hier een ploeg op het veld stond die wilde winnen vandaag. In de 15de minuut soleerde Stefan Kok zich vrij. Vanaf links bediende hij, de vandaag sterk spelende, Youri Siemons. Youri was echter net iets te laat gestart om doeltreffend te kunnen afronden.

Combinatievoetbal: Ondanks het feit dat de doelpunten uit de kansen nog niet vielen bleef VV Oosterhout gedisciplineerd spelen en diende zich de ene na de andere kans aan. Uit een hoekschop van Ahmet Türküçü ontstond een scrimmage voor het doel. VV Oosterhout claimde een doelpunt Wirken woof dit terecht of onterecht weg want hij kon het onmogelijk gezien hebben, de stand bleef 0-0.

Zowel Youri als Stefan kregen allebei nog een dot van een kans, maar ze misten beiden. In de 34ste minuut was het raak zoals vaak brak Stefan Kok de ban, op aangeven van Thom van Hoof tikte hij de dikverdiende 1-0 binnen.

Tijd om uit te lopen: Na de 1-0 scoorde VV Oosterhout in de laatste 11 minuten van de eerste helft nog 2x. In de 42ste minuut van deze helft scoorde Stefan op aangeven van Youri de 2-0. Even later kon Youri uit een scrimmage na goed doorgaan van Stefan de 3-0 binnentikken. Ruststand 3-0.

De buit is binnen: Dit was goed te zien in de tweede helft VV Oosterhout combineerde nog wel maar het heilige vuur was een beetje gedoofd. SC ’t Zand wilde wel maar kon geen potten breken. In de 60ste minuut wisselde gastcoach Simon Bauer Kevin Blom voor Boyd Gouka en Mitchel Fijneman voor Terence Bakker (last van zijn rug). SC ’t Zand wisselde Joep Hoffman voor Gijs Ooms en Bas van Gisteren voor Thomas Kooistra. Meteen na de wissel van Ahmet (moegestreden) door Bjorn van Bijnen, gelukkig na lange afwezigheid weer van de partij, kreeg Stefan een mooie kans hij miste echter.

In de 81ste minuut kon Tom Vermetten van SC ’t Zand, na een te slappe terug kopbal van VV Oosterhout de eretreffer aan laten tekenen 3-1. Stefan Kok bracht na een mooie actie van Mitchel de eindstand op 4-1.

Conclusie: VV Oosterhout speelt tegen SC ’t Zand een mooie pot voetbal die ze terecht hebben gewonnen. De uitslag had hoger uit kunnen vallen als Youri en Stefan het geluk meer aan hun kant hadden gehad. Na de wedstrijd bleek Youri Siemons een gebroken ellenboog opgelopen te hebben. Youri beterschap en een snel herstel toegewenst.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Internos uit Etten Leur. Een geduchte tegenstander met net als VV Oosterhout +15 doelpunten en evenveel verliespartijen. Aanvang 14.30 uur.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1101/vv-oosterhout---sv-t-zandt/?type=1&from=0