VV Oosterhout maakt er winnend een potje van tegen Alliance!

Alliance 1

8 december 2018 14:30

Twintig minuten prima, vijfenzeventig minuten allerbelabberdst en in de 90ste subliem.

Zaterdag 8 december jongstleden mocht de zaterdag 1 van VV Oosterhout aantreden tegen middenmoter Alliance uit Roosendaal. Na de terecht verloren wedstrijd vorige week tegen VV ONI tijd om iets recht te zetten.

VV Oosterhout begon scherp aan de wedstrijd, toch was de eerste kans voor Alliance, Jamie Vogels, zoon van de legendarische WVO-keeper Edwin Vogels, kwam echter goed uit zijn doel. Zowel Jamie als de spits raakten geblesseerd gelukkig konden ze beiden door.

Hierna was het enkel VV Oosterhout dat de klok sloeg en 20 minuten later stond er 4-0 op het scorebord. Stefan Kok scoorde er drie en René Sprangers een. Hierna een bedroevend VV Oosterhout en een steeds sterker Alliance. In de 44ste minuut een dubieuze overtreding van Boyd Gouka in de zestien en de redelijk leidende scheidsrechter Gal wees naar de stip. Nummer 7 van Alliance verzilverde de pingel.

Na de rust een veel beter Alliance, VV Oosterhout kwam niet meer aan voetballen toe en de spaarzame kansen die ze kregen leverde niet het gewenste resultaat op. De trouwe volgers van de zaterdag 1 krabden zich achter de oren en vroegen zich af naar welk een horrorscenario ze stonden te kijken. Alliance was de bovenliggende partij en scoorde in de tweede helft nog twee 4-3 tot de 90ste minuut.

In de 90ste minuut kwam de keeper van Alliance mee naar voren om in een ultieme poging de gelijkmaker af te dwingen. Dit lukte echter niet en op zijn weg terug maakte hij een zogenaamde nuttige overtreding om de counter van VV Oosterhout eruit te halen. Resultaat gele kaart en een vrije trap op de eigen helft voor VV Oosterhout. Robby van Vugt zet zich achter de bal hij haalt uit en de bal zwabbert gedragen door de wind richting doel van Alliance de keeper maakt comedy capers achtige bewegingen en Robby scoort in de 90ste + minuut zijn wereldgoal 5-3 en de buit binnen.

Conclusie een draak van een wedstrijd van VV Oosterhout zijde winnen is ook een kwaliteit.

Volgende week zaterdag een uitwedstrijd naar The Gunners in Breda. Adres: sportpark Het Hooghuijs, Wikketuin 15 4824 PN Breda.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier:  https://www.vvoosterhout.nl/1089/vv-oosterhout---alliance/?type=1&from=0