Oosterhout zaterdag 1 hard onderuit in Bergen op Zoom

DOSKO

4e klasse C

16 februari 2019 14:30

De beste verdediging blijft de aanval

Zaterdag jongstleden mocht de zaterdag 1 van VV Oosterhout afreizen naar Bergen op Zoom voor de returnwedstrijd tegen SV Dosko. De thuiswedstrijd werd vorig jaar terecht verloren van een beter spelend SV Dosko. Afgelopen zaterdag was het jammer genoeg niet anders, niet dat SV Dosko deze uitgave beter was integendeel vooral in de tweede helft was VV Oosterhout gevaarlijker en voetbalde SV Dosko vooral tegen zichzelf. Het venijn zat hem vooral in de eerste helft voor VV Oosterhout. Nadat VV Oosterhout door Stefan Kok op voorsprong gekomen was, waren het vooral de snelle aanvallers van SV Dosko en de vandaag ongelukkige verdediging van VV Oosterhout die SV Dosko op een 4-1 voorsprong brachten.

Na de thee was SV Dosko geen schim meer van de eerste helft VV Oosterhout kon hier pas in de laatste minuut van profiteren Stefan Kok bepaalde de eindstand op 4-2.

SV Dosko meteen gevaarlijk: Al meteen vanaf het beginsignaal was te zien dat SV Dosko de kater van de week ervoor tegen ONI van zich af wilde spelen. Ze kwamen fel uit de startblokken en gaven VV Oosterhout geen kans om te voetballen. Toch was het Mark van Ginneken die met een dieptepas Stefan Kok in stelling bracht. Stefan omspeelde twee man en liet de keeper kansloos 0-1. Hierna verzuimde VV Oosterhout zelf de aanval te gaan zoeken. SV Dosko voerde de druk op en gaf de verdediging die, vandaag helaas, in een niet al te beste vorm stak geen enkele kans om vooruit te verdedigen. In een tijdspanne van 30 minuten had Mark Vorthoren 4 keer het nakijken. Kwam VV Oosterhout al en keer tot aanvallen dan hadden ze pech met de eindpas of was deze gewoon niet goed.

Een ander VV Oosterhout: Na de thee een ander VV Oosterhout, SV Dosko werd eerder onder druk gezet en kwam eigenlijk niet meer aan voetballen toe er waren nog wel enkele uitbraken van een vooral snelle nr. 13 maar gevaarlijk waren deze niet meer. VV Oosterhout drong aan maar had pech in de afwerking. Met de tweede treffer van Stefan Kok in de 90ste minuut was het te laat om nog iets recht te kunnen zetten.

Conclusie: Op basis van de eerste helft terecht verloren. Gezien de tweede helft geen paniek voor de volgende wedstrijd tegen Olympia’60 uit Dongen.

Aanstaande zaterdag Olympia’60 – VV Oosterhout Adres: sportpark ‘Crispijn’ Crispijnhof 8, 5101 BL Dongen aanvang 15:00 uur
Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1106/sv-dosko---vv-oosterhout/?type=1&from=0