VV Oosterhout zaterdag wint van Unitas’30 uit de Leur!

Unitas'30 1

24 november 2018 14:30

Een moeizame eerste helft en een eenvoudige tweede houdt de ploeg op koers!

De zaterdag 1 van VV Oosterhout boekte achteraf gezien een eenvoudige overwinning op Unitas’ 30.

VV Oosterhout begon ietwat slapjes aan de wedstrijd en liet Unitas’30 te makkelijk meevoetballen door ze te veel ruimte te geven. Tot de bevrijdende 1-0 van René Sprangers (die een dijk van een wedstrijd speelde) golfde het spel heen en weer zonder dat er echte kansen gecreeërd werden. Wel waren de mannen van ‘de Leur’ fysieker dan VV Oosterhout en de lankmoedig fluitende scheidsrechter Bracht floot veel voor overtredinkjes aan de kant van Unitas’30. In de eerste helft werd het na de 1-0 gelijk door Daan Valkestijn. Goudhaantje Stefan Kok scoorde in de tweede helft de 2-1 en de 3-1 dit was ook de einduitslag.

Facile à vivre: Was scheidsrechter Bracht in het eerste kwartier t.o.v. Stefan Kok waar het overtredingen tegen laatstgenoemde betrof. In de vierde klasse kennen ze allemaal Stefan en zijn neusje voor de goal. Volgens mij betekent dit niet dat hij daardoor als wild gezien kan worden waar overtredingen op gemaakt mogen worden, gewoon fluiten meelopen met de situatie en je oordeel vellen. Dat is de taak van een scheidsrechter.

Moeizaam spelen: VV Oosterhout speelde moeizaam en het spel speelde zich vooral op het middenveld af. Unitas’30 kreeg zelfs het idee dat er in Oosterhout iets te halen viel. Het waren René Sprangers en Stefan Kok die lieten blijken het hier niet mee eens te zijn en de anderen in hun enthousiasme probeerden mee te krijgen. Stefan kreeg in de 15de minuut een kans, de bal werd door Mark Hellemons over het doel gewerkt. Een vijftal minuten later speelde Stefan vier man uit en gaf hij Youri Simons de kans om te scoren, Youri kreeg de bal echter niet in het doel gewerkt.

Het was René Sprangers die de ban brak en na slordig passen van Unitas’30 de bal met een breedtepass kreeg aangespeeld zijn tegenstander heeft alleen zijn hielen gezien en zijn grijns toen hij gescoord had 1-0. In de 45ste minuut scoorde Daan Valkestijn de 1-1. Dit was de ruststand.

Kok’s half uurtje: In de tweede helft was het Stefan Kok met zijn medeaanvallers die het spelbeeld bepaalden. Een vrije trap van Stefan kwam via de muur terug het veld in speedy René was er als de kippen bij maar schoot over.

Kort hierna twee mogelijkheden voor Stefan die nog geen doel troffen dit deed hij wel in de 60ste en 75ste minuut en bepaalde VV Oosterhout de eindstand op 3-1.

Conclusie: Na 90 minuten voetbal VV Oosterhout de terechte overwinnaar al zag het daar tot diep in de eerste helft niet naar uit.

Volgende week de uitwedstrijd naar ONI op dit moment samen met Merlijn koploper in de vierde klasse C.  Na de wedstrijd disco en feesten bij ONI winnen of verliezen telt dan niet meer mee! Adres: sportpark ‘Het wiel’ Wielstraat 29, 5109 TK ’s Gravenmoer.

Deze week geen foto’s en verslag van de zondag 1 niet omdat ze verloren hebben, ook jammer, maar omdat de fotograaf annex verslaggever bij Merlijn in de Klappijestraat zat te feesten.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/1085/vv-oosterhout---unitas30/?type=1&from=0