VV Oosterhout zaterdag 1 stunt tegen TSVV Merlijn

TSVV Merlijn 1

25 mei 2019 14:30

Doelstelling gehaald derde in de competitie en verzekerd van nacompetitie

Zaterdag 25 mei de lastige uitwedstrijd tegen TSVV Merlijn. Deze ploeg gooit dit jaar hoge ogen in de vierde klasse C en staat terecht op de tweede plaats. Saillant detail is dat alleen VV Oosterhout 2x wist te winnen van TSVV Merlijn. Al kwam de winst vandaag tot stand met heftig billenknijpen en een alles of niets mentaliteit van alle spelers.

Door deze overwinning heeft VV Oosterhout de nacompetitie bereikt. Over 2 weken speelt de zaterdag 1 op neutraal terrein tegen VVAC uit Ottoland bij winst komen ze het volgende seizoen uit in de derde klasse. Hoe mooi zou dat zijn toch weer tegen VV ONI.

Alertheid vanaf het begin: Vanaf de aftrap was TSVV Merlijn gevaarlijk en was het alle hens aan dek in de verdediging. Toch was het VV Oosterhout dat in de derde minuut de 0-1 scoorde Stefan verlengde een diepe bal op Kevin Ernst en deze verschalkte al struikelend de doelman. Hierna was het enkel TSVV Merlijn dat de klok sloeg met direct spel en 1x raken maakte ze het VV Oosterhout in alle linies lastig. Toch was het iedere keer een VV Oosterhout been of hoofd dat succes voor de Tilburgse studenten in de weg stond.

In de 23ste minuut een spaarzame uitval van VV Oosterhout, Stefan Kok kreeg op randje buitenspel de bal aangespeeld, de assistent van TSVV Merlijn stak zijn vlag omhoog doch de scheidsrechter wuifde dit resoluut weg en Stefan scoorde de 0-2. Met kunst en vliegwerk werd de rust gehaald.

Zonder geluk vaart niemand wel: TSVV Merlijn begon de tweede helft zoals het de eerste gestopt was met mooi aanvallend voetbal en veel energie in de wedstrijd stoppend. VV Oosterhout verving de moegestreden Koen Dekkers voor Kevin Blom en de eveneens moegestreden Bjorn van Bijnen voor Youri Simons. Deze wissels zorgden ervoor dat VV Oosterhout iets gemakkelijker naar voren kon voetballen om zo de druk op de verdediging wat te verminderen Toch kwam TSVV Merlijn in de 55ste minuut op 1-2 de nummer 4 kopte een bal diagonaal binnen uit een hoekschop. Kilometervreter Kevin Ernst werd vervangen door Brian Slagmolen. Hierdoor werd het middenveld versterkt en konden de verdedigers wat verder van het doel verdedigen. Tegen het eind van de wedstrijd werd het tegenhouden met alles wat de spelers in zich hadden en was het zorgen dat de kramp die zeker vijf VV Oosterhouters ten deel viel beheersbaar bleef. Dit laatste lukte wonderwel en na het laatste fluitsignaal was de ontlading groot. De tovenaar Merlijn in eigen kooi bedwongen kan het mooier.

Volgende wedstrijd tegen VVAC 8 juni op neutraal terrein, nadere gegevens volgen