VV Oosterhout zaterdag 1 sleept zeer belangrijke overwinning uit het vuur

4e klasse C

23 maart 2019 15:00

Erwin Broeders bekroont zich tot Man of the Match

Vandaag stond voor VV Oosterhout een uiterst belangrijke wedstrijd op het programma.

In het Zuid-Hollandse Giessenburg stond de wedstrijd tegen concurrent VV Peursum op het programma.

VV Peursum is dit seizoen een beetje de vreemde eend in de bijt daar zijnde enige niet Brabantse ploeg zijn in deze competitie. Vooraf aan dit seizoen werd VV Peursum bestempeld als een outsider voor de titel maar gezien de huidige stand op de ranglijst is voor VV Peursum de o zo belangrijke 3e plaats het hoogste haalbare.

VV Peursum is thuis bijna onverslaanbaar. Alleen tegen TSVV Merlijn werd een 1-2 nederlaag geslikt en de wedstrijd tegen VV ONI werd bij een 1-0 tussenstand gestaakt.

VV Oosterhout wist dus dat het een zware middag tegemoet zou gaan maar het had ook wat goed te maken gezien de 2-3 thuisnederlaag eerder dit seizoen.

Op het nieuwe maar zeer goed bespeelbare kunstgrasveld gingen beide ploegen voortvarend van start.

Het spel golfde op en neer en al gauw werd duidelijk dat dit geen 0-0 wedstrijd zou gaan worden.

Al vrij snel in de wedstrijd kreeg VV Oosterhout een flinke domper te verwerken toen middenvelder Ahmet Türküçü met een, naar blijkt, vrij zware blessure het veld moest verlaten. Vanaf deze plek wensen wij Ahmet heel veel sterkte met zijn herstel. Bjorn van Bijnen was zijn vervanger.

De eerste kleine kansjes waren voor VV Peursum maar het was VV Oosterhout dat al gauw op voorsprong kwam. Een perfect genomen vrije trap van Stefan Kok kwam terecht bij Erwin Broeders die met een uiterste krachtinspanning de bal binnen gleed door de benen van de doelman van VV Peursum.

Dé start die VV Oosterhout wenste, vroeg op voorsprong en vanuit daar op zoek naar meer.

Halverwege de eerste helft was er een dieptepass op spits Stefan Kok die alleen mocht afgaan op het doel van VV Peursum. De doelman van VV Peursum kwam het zestienmeter gebied uit, was eerder bij de bal dan Stefan, maar onderschepte de bal met zijn armen. Hands dus en gelukkig zag scheidsrechter de Jong, die een hele goede wedstrijd floot, dit ook waarna hij floot en de doelman van VV Peursum de rode kaart voorhield. Terechte beslissing alhoewel aan VV Peursum kant hier anders over werd gedacht.

Een speler van VV Peursum nam plaats tussen de palen aangezien VV Peursum geen reservekeeper op de bank had zitten.

De toegekende vrije trap voor VV Oosterhout werd genomen door Stefan Kok, en zijn goed geplaatste bal leek een doelpunt op te leveren ware het niet dat de invaller-doelman een geweldige redding in huis had en de bal naaste tikte.

Tegen 10 man was VV Oosterhout sterker en was het wachten op de 0-2. Echter tegen alle verhoudingen in was het tegen het einde van de eerste helft VV Peursum dat op 1-1 kwam.

Een domme overtreding in het zestienmeter gebied leverde VV Peursum een strafschop op die feilloos werd binnengeschoten. Direct daarna floot scheidsrechter de Jong voor het rustsignaal.

Een flinke domper dus voor VV Oosterhout dat het spel onder controle had tegen de 10 van VV Peursum maar door de tegentreffer de tegenstander weer vertrouwen gaf voor de tweede helft.

In de tweede helft was het snel duidelijk dat VV Oosterhout het spel mocht maken en dat VV Peursum zich in ging graven op eigen helft en hoopte op enkele uitvallen.

Als snel in de tweede helft wist VV Oosterhout weer op voorsprong te komen. Een mooie pass van Kevin Blom kwam terecht bij Erwin Broeders die cool en zakelijk de 1-2 wist binnen te schuiven.

Vrij snel daarna wist VV Oosterhout ook op een 1-3 voorsprong te komen en wéér was het de kleine grote man vandaag, Erwin Broeders die de goal wist te maken.

VV Peursum leek rijp voor de slacht maar zoals wel vaker gebeurt bij VV Oosterhout sloop ineens weer de nonchalance in de ploeg. Binnen een tijdsbestek van 10 minuten wist VV Peursum uit twee identieke situaties de achterstand namelijk volledig terug te draaien en de stand op 3-3 te brengen. Doordat de verdediging van VV Oosterhout hoog stond opgesteld (tegen de middellijn) was het twee keer een lange bal vanuit het middenveld van VV Peursum die de spits één op één zette met doelman Vorthoren en tweemaal was het raak. 3-3 en VV Peursum kreeg weer het vertrouwen in een goede afloop.

Gelukkig schrok VV Oosterhout wakker en kwam het weer op voorsprong. En ook ditmaal was het Erwin Broeders die de goal wist te maken, 3-4 met nog een kwartier op de klok.

VV Peursum ging weer op zoek naar de gelijkmaker en werd sporadisch gevaarlijk maar meer dan een bal op de paal en een schot naast het doel zat er niet in. VV Oosterhout leek vlak voor tijd de boel in het slot te gooien met de 3-5 maar Erwin Broeders miste helaas de kans op een vijfde goal.

Na enkele minuten blessuretijd floot scheidsrechter de Jong voor het eindsignaal en haalden de moegestreden strijders van VV Oosterhout opgelucht adem.

Na de wedstrijd werd duidelijk dat enkele andere concurrenten voor de felbegeerde 3de  plaats punten hadden verspeeld waardoor VV Oosterhout nu samen met DOSKO en Internos op 36 punten staan. Vlak daarachter staat The Gunners uit Breda met 35 punten en een wedstrijd minder gespeeld.

The Gunners is tevens de volgende tegenstander van VV Oosterhout, dus wederom een regelrechte topper!

Eerst een weekje vrij en dan op 6 april de thuiswedstrijd op Sportpark ‘De Contreie’ tegen The Gunners.

Aanvang: 14.30 uur