VV Oosterhout zaterdag speelt twee wedstrijden op rij gelijk.

TSVV Merlijn 1

Mannen, 1, 4e klasse C

19 mei 2018 14:30

Vandaag 2 keepers in de hoofdrol

Ad Looijmans

Tilburg

Zaterdag 19 mei werd de return gespeeld tegen de studenten van Merlijn uit Tilburg. Jullie verslaggever was samen met zijn echtgenote op de fiets naar Tilburg getogen om deze wedstrijd te verslaan. We dachten langs het kanaal te fietsen en zo bij Merlijn achter het Twee Steden ziekenhuis uit te komen. Ter hoogte van Tata Steel belde Henk Coenraadts dat Merlijn tegenwoordig ergens anders voetbalde, toch de reis maar voortgezet en op aanwijzing van Henk kwamen we ruim op tijd bij het nieuwe complex.

Weliswaar een mooi veld maar een troosteloze ambiance, VV Oosterhout had drie supporters en Merlijn vier en de gebruikelijke showgirls. De kantine lag een kwartier lopen van het veld en de kleedkamers bevinden zich in een schoolgebouw.

De wedstrijd: In de eerste minuut scoorde Stefan Kok de eerste treffer op een prachtige pass van Dennis Rutters. Nog geen 10 minuten later was het weer gelijk uit een vrije trap van links scoorde de nummer 10 van Merijn de 1-1. Het spel golfde heen en weer en zowel VV Oosterhout als Merlijn kregen een aantal mogelijkheden. Je merkte wel dat bij VV Oosterhout de felheid ontbrak, felheid en positieve agressiviteit die Merlijn wel aan de dag legde. In de 40ste minuut een verre uittrap van de keeper van Merlijn en de maker van het eerste doelpunt scoorde ook meteen zijn tweede van de middag 2-1. Dit was ook de ruststand.

Vervolg eerste helft: VV Oosterhout kwam beter uit de startblokken en creëerde zich een aantal kansen na 5 minuten werd Stefan onreglementair van de bal gezet in de zestien en kon hij de toegekende strafschop zelf verzilveren 2-2. Merlijn bleef gevaarlijk en als zij in de zestien van VV Oosterhout kwamen was het alle zeilen bijzetten voor verdediging en keeper, met een paar miraculeuze reddingen hield Remco zijn team in de race. VV Oosterhout stichtte net zoveel gevaar bij Merlijn maar ook hier was de keeper een sta in de weg. In de slotminuut van de reguliere speeltijd wederom een overtreding op Stefan binnen de zestien. Ahmet Türküçü smeekte om videobeelden de scheidsrechter ging hier niet in mee en vertrouwde op zijn eigen foute waarneming, geen strafschop, wel een gele kaart voor de captain Robby van Vugt voor commentaar op de scheidsrechter. Wissels bij VV Oosterhout Nicky van Seters voor Boyd Gouka en Mitchell Fijneman voor Michel van Vugt. Eindstand 2-2. Echtgenote en verslaggever op de fiets langs het kanaal terug naar Oosterhout.

Volgende week de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen op sportpark ‘De Contreie’ tegen Unitas’30 uit Etten-Leur. Aanvang 14.30 na de wedstrijd uitluiden van de noodkantine met de zaterdag 1 en zijn fans.

Foto's van de wedstrijd vind je hier: http://www.vvoosterhout.nl/992/tsvv-merlijn---vv-oosterhout/?type=1&from=0