VV Oosterhout Za1 speelt gelijk tegen Alliance

Alliance 1

Mannen, 1, 4e klasse C

12 mei 2018 14:30

Ondanks de afwezigheid van de generaals spelen de soldaten als leeuwen!

Zaterdag 12 mei speelde de zaterdag 1 van VV Oosterhout tegen Alliance uit Roosendaal. VV Oosterhout mocht vandaag aantreden zonder topscoorder Stefan Kok, Joey van Wanrooij en Nicky van Seters. Dat de wedstrijd hierdoor beïnvloed werd spreekt voor zich.

Alliance drong VV Oosterhout in het begin ver terug op eigen helft en kreeg een paar kansen een doelpunt werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. In de 40ste minuut en hoekschop voor VV Oosterhout van links. Thom van Hooff kopte raak 1-0 voor VV Oosterhout. In de 45ste minuut werd er niet goed uitverdedigd nr. 16 van Alliance maakte gebruik van deze buitenkans en scoorde de 1-1.

In de tweede helft kwam Alliance na 10 minuten spelen terecht op voorsprong. Ahmet Türküçü vandaag gelegenheidscoach paste een aantal slimme wissels toe en met name de ingebrachte Jeffrey van korven bleek goud waard. In de 75ste minuut liet hij via Mitchel Fijneman de 2-2 aantekenen dit was ook de eindstand.

Aarzelend begin: VV Oosterhout werkte hard en de verdediging stond flink onder druk van de tegenstander met name de nummer 16 van Alliance was een ‘pain in the ass’ voor de Oosterhouters. Alliance had de meeste kansen maar kon op een buitenspel goal na, niet tot scoren komen. Voor
VV Oosterhout was Mitchell Fijneman dichtbij, zijn kopbal ging net naast. Brian Slagmolen mocht na een overtreding een gele kaart incasseren. Net na de 1-0 van Thom van Hooff een grote kans voor Alliance nr. 16 omspeelt Remco Droog, na een kamikazeactie van laatstgenoemde. Michel van Vugt is de reddende engel en met een tackle speelt hij de bal over de achterlijn. Even later toch de terechte 1-1 door een misverstand in de verdediging.

Wedstrijd meer in evenwicht: In het begin van de tweede helft ging Alliance op zoek naar de voorsprong. In de 55ste minuut een inworp voor Alliance vanaf rechts de nummer 16 van Alliance rondde bekwaam af 1-2 de tussenstand. Voor Ahmet het sein om te gaan wisselen Kevin Ernst kwam voor Quincy Brakkee en Kevin Blom voor Boyd Gouka. Met name de wissel van Jeffrey voor Brian was een gouden. Jeffrey werd aangespeeld op links en via een medespeler kon Mitchell Fijneman doeltreffend afronden eindstand 2-2. Alliance de bovenliggende partij knap om dan een gelijkspel uit het vuur te slepen.

Volgende week de uitwedstrijd naar TSVV Merlijn adres: sportpark studentensportcentrum Sportweg 13 5037 AC Tilburg. Aanvang 14.30 uur.
Foto's van de westrijd vind je hier: http://www.vvoosterhout.nl/991/vv-oosterhout---alliance/?type=1&from=0