VV Oosterhout zaterdag 1 verliest van een in de tweede helft beter RFC met 1-3.

RFC 1

Mannen, 1, 4e klasse C

24 maart 2018 14:30

Spreken is zilver zwijgen is goud, scheidsrechters zijn ook maar, aparte, mensen.

Na de deceptie vorige week waarin vooral het optreden van de scheidsrechter centraal stond. Vandaag de wedstrijd tegen RFC met en het spijt mij dat ik het moet schrijven met weer een scheidsrechter die conditioneel niet meer op zijn taak is toegerekend en meer kwettert dan 100 mannen en vrouwen in een te kleine kroeg. Hij floot verder voor alle twee de teams een acceptabele wedstrijd.

De eerste helft ging eigenlijk gelijk op VV Oosterhout verdedigde wat meer dan RFC. Kansen waren er echter aan beide kanten. De tweede helft was voor RFC uit een vrije trap op rechts werd Jeffrey van Korven die wederom goed keepte verrast 0-1. Een terechte tweede gele kaart voor Brian Slagmolen en zo voortijdig, met rood, de douche in. In de 66ste minuut dacht alles dat VV Oosterhout was aan een overtreding van RFC in de zestien op Erwin Broeders, zo niet de scheidsrechter die gaf op gegil vanuit de dug-out van RFC een penalty. Geen eigen waarneming want de goede man stond nog op de helft van de tegenpartij. Wel 2-0 voor RFC. Met het inbrengen van Stefan Kok kwam er meer gevaar voorin en ondanks dat Stefan ziek was, griep, liet hij toch spectaculair de 1-2 aantekenen. In de 105de minuut liet RFC met een aanval uit het boekje de 3-1 aantekenen. Met een karrevracht aan gele en 1 rode kaart konden RFC en VV Oosterhout het veld verlaten, met in hun kielzog een scheidsrechter die strompelend en trekkebenend de douche opzocht. Toch maar weer eens de coopertest doen.

Volgende week 31 maart de uitwedstrijd tegen sv DOSKO. Adres sportpark ‘Meilust’ Ravelstraat 158 Bergen op Zoom.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: https://www.vvoosterhout.nl/973/vv-oosterhout---rfc/?type=1&from=0